מחקר: נשירת שיער והתקרחות עלולות להיגרם מזיהום אוויר

לא כיף לקום בבוקר ולגלות שערות בכל מקום - על הכרית, במקלחת, על הרצפה, על החליפה. מחקר חדש מצא גורם מפתיע שאפשר להאשים וככל הנראה לא היינו חושבים על זה לבד (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מפרצים ולא נהנים. נשירת שיער (צילום: shutterstock)

כולנו יודעים שזיהום אוויר יכול להזיק לבריאותנו בשלל דרכים ובראשן מערכת הנשימה שלנו. עם זאת, על פי מחקר חדש, ההשפעות השליליות של זיהום האוויר עשויות להגיע גם לקרקפת שלנו ולגרום לנשירת שיער מוגברת והתקרחות.

החוקרים חשפו תאי זקיקי שיער לרמות שונות של מזהמים תעשייתיים ומזהמים שמקורם במכוניות למשך 24 שעות. לאחר מכן, הם מדדו את רמות החלבון ומצאו שהמזהמים הפחיתו את פעילותו של החלבון הספציפי האחראי לצמיחת השיער.

לדברי החוקר הראשי, הוק צ'ול קוואן בקונגרס האירופי ה-28 לרפואת העור שנערך במדריד באוקטובר האחרון, "ישנם מעט מחקרים על ההשפעה של מזהמים אלו על העור והשיער האנושי בפרט. המחקר שלנו מסביר את אופן הפעולה של מזהמים על תאי זקיקי השערה ומראים כיצד מזהמים נפוצים מובילים לנשירת שיער".

מטבע הדברים, ככל שהחשיפה לזיהום אוויר גבוהה יותר, נשירת השיער עלולה לגבור. המזהמים בהם התמקד המחקר הם בעיקר תוצרים של שריפת דלק מאובן כמו נפט ודיזל ומזהמים שמגיעים מתעשיות כמו בנייה - לבנים, קרמיקה, בטון, וכרייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר