"ישראל לא אשמה" • צפו

הרחוב האיראני בוער: שבעה נורו בנשק חם בהפגנות הענק

לאיראנים נמאס משקרי המנהיגים, והם יצאו הערב להפגנות סוערות, המשטרה מנסה לפזר את המפגינים בנשק חם ויש כבר כשבעה נפגעים. המפגינים מסרבים להאשים את ישראל (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הפגנות באיראן (צילום: shutterstock)

אלפי מפגינים באיראן יצאו היום (ראשון), למחאה ענקית כנגד ניסיון טיוח הפלת המטוס של הממשל האיראני שהסכים לקבל על עצמו את האחריות להפלה רק אחרי לחץ בינלאומי כבד. בינתיים, המשטרה טובחת במפגינים.

בהפגנה המרכזית שמתקיימת גם בשעות אלו ברחוב אזאדי בטהרן, נשאו המפגינים את השלט: "הם משקרים לנו שהאויב שלנו הוא אמריקה, אבל האויב שלנו הוא כאן".

לפי דיווחים בכלי התקשורת הזרים, המשטרה האיראנית פועלת להחזיר את השקט באמצעים אלימים ממש ונכון לשעה זו יש כבר שבעה אנשים שנורו בנשק חם ע"י המשטרה ופונו לבית החולים.

מהמהומות הערב, צילום: מתוך טוויטר

אמנם, המחאה המרכזית מתרכזת בבירה, טהראן אך לא רק, גם באיספהאן ובמספר ערים נוספות ישנה נוכחות גדולה למפגינים נגד המשטר.

בסרטון שהופץ מוקדם יותר היום, ברשת החברתית טוויטר, ניתן לראות כיצד המפגינים ברובם, מסרבים לדרוך על דגלי ישראל וארה"ב, ומצטופפים כדי לעבור מהצדדים.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פנה מוקדם יותר לעם האיראני באמצעות חשבון הטוויטר שלו וצייץ בפרסית ובאנגלית: "לאנשים האיראנים האמיצים והסובלים, עמדתי לצדכם מאז תחילת נשיאותי, וממשלי ימשיך לעמוד לצדכם. אנו עוקבים מקרוב אחרי ההפגנות שלכם. האומץ שלכם מעורר השראה".

כזכור, בין 176 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס שהופל על ידי האיראנים, לטענתם בשל "טעות אנוש", היו גם 82 נוסעים איראנים.

בסוכנות הידיעות רויטרס צוטטו איראנית שאמרה להם בשיחת טלפון: "הם היו כל כך זהירים כדי לא להרוג אמריקנים בנקמה שלהם על סולימאני. אבל הם לא סגרו את שדה התעופה? זה מראה כמה אכפת למשטר מהאיראנים".

עוד מהמחאות הלילה באיראן

בתגובה להודעת משמרות המהפכה כי מדובר היה ב"טעות אנוש בלתי מכוונת" אמר אחד המפגינים לרויטרס: "מה זה אומר? הם הסתירו את הידיעה הטראגית העצומה הזאת במשך ימים רק כדי להתאבל על סולימאני. תתביישו לכם".

מוקדם יותר היום, האיראנים הסבירו כי המטוס טס קרוב לאתר צבאי רגיש השייך לכוחות מובחרים במשמרות המהפכה ועורר "רגישות גבוהה יותר במערכות ההגנה האווירית".

נשיא איראן חסן רוחאני כתב בטוויטר כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן מביעה צער עמוק על הטעות ההרסנית הזו, המחשבות והתפילות שלנו נתונות לכל המשפחות האבלות".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר כי הוא מצפה לחקירה מלאה ומיידית ולתשלום פיצויים מצד איראן על הפלת המטוס: "אנו דורשים שאיראן תודה באשמתה באופן מלא, ושתבטיח כי היא מוכנה לקיים חקירה פתוחה ומלאה, להביא את האחראים לתאונה לדין, להשיב את גופות ההרוגים, לשלם פיצויים, ולהביע התנצלות רשמית בערוצים מדיניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר