האיחוד בשמאל

מה יעשו במפלגות הימין? אלו 3 התרחישים

בשמאל מתאחדים בניסיון לנצח את נתניהו אך דווקא במפלגות הימין - הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית והימין החדש - מתמהמהים. אלו האפשרויות שלהן לבחירות (פוליטי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בטבת תש"פ | 13.01.20
בן גביר, פרץ, בנט וסמוטריץ' (צילום: דוד כהן, מרים אלסטר, יונתן זינדל - פלאש 90)

בחירות 2020: בעוד השמאל הציג הבוקר (שני) איחוד בין 'העבודה' ו'גשר' ל'מרצ', בימין עדיין מתמהמהים ולאיש לא ברור כיצד יתמודדו בבחירות לכנסת ה-23 - ארבע מפלגות הימין - 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי', 'הימין החדש' ו'עוצמה יהודית'.

מרכז מפלגת 'הבית היהודי' יתכנס הערב כדי להצביע על המיזוג עם מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר, כפי שסיכם עמו יו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ. כדי לאשר את הריצה המשותפת, נדרש רוב של 40 אחוזים.

אם הרוב לא יושג, ייתכן ותשוב ההזדמנות לריצה משותפת של 'הבית היהודי' עם 'האיחוד הלאומי' של בצלאל סמוטריץ' ו'הימין החדש' של נפתלי בנט ואיילת שקד, כפי שהתמודדו יחד בבחירות האחרונות וקיבלו שבעה מנדטים.

במידה ומרכז הבית היהודי כן יאשר את הריצה המשותפת עם עוצמה יהודית, יתכנו מספר אפשרויות להתמודדות של מפלגות הימין.

האפשרות הראשונה היא שסמוטריץ' ו'האיחוד הלאומי' יחברו לפרץ ובן גביר וירוצו יחד כפי שרצו בבחירות לכנסת ה-21, תחת המתכונת של 'איחוד המפלגות הימין'.

האפשרות השניה היא שסמוטריץ' ו'האיחוד הלאומי' יחברו דווקא ל'ימין החדש' של בנט ושקד, בעוד פרץ ובן גביר ירוצו יחד, וכך נקבל שתי מפלגות ימין שיתמודדו ראש בראש. הערכה במערכת הפוליטית היא שהסיכוי לכך קלוש שכן בימין החדש מנסים לברוח מהתדמית החרד"לית של סמוטריץ'.

האפשרות השלישית היא ריצה משותפת של ארבע המפלגות תחת רשימה אחת, כאשר הסיכויים לכך קלושים עוד יותר, שכן קשה לראות את בנט מתמודד ברשימה אחת עם איתמר בן גביר.

הבוקר, אמרו ב'עוצמה יהודית' בתגובה לאיחודים בשמאל כי "בזמן שמפלגות השמאל מתאחדות זו עם זו כדי למקסם את הקולות ולהביא לניצחון אצלנו בימין ממשיכים במשחקים ובוויכוחים. אנו קוראים לכל מפלגות הימין האידאולוגי להתכנס ולהגיע לסיכומים על ריצה משותפת של מפלגות הימין. הזמן נמרח מספיק, כעת זה הזמן לסגור במיידי את הדברים".

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר כי "אחרי האיחוד בשמאל, אבל גם בלעדיו, אנחנו חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה. גם הבוקר אני ממשיך לחתור אל היעד הזה, בכל דרך ומכל כיוון אפשרי. הימין לא יסלח למי שימנע את האיחוד הזה ויוריד לטמיון עשרות אלפי קולות".

מ'הבית היהודי' נמסר בתגובה לאיחוד בשמאל כי "מרגע שהוכרזו בחירות נוספות פעלנו למען איחוד כולל במפלגות מימין הליכוד. האיחוד בשמאל מחייב את כולנו לאחריות - יש סכנה ממשית לממשלת הימין. אנו ממשיכים לפעול כל העת כדי שאיחוד כזה יצא לפועל. אנו קוראים לכל השותפים להתכנס ולהגיע להסכם בהקדם".

גורם בליכוד אמר הבוקר כי "זוהי העת של הימין להתאחד. נפתלי בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את כל מפלגות הימין על מנת למנוע אובדן מנדטים מיותר בפעם השלישית. מאמינים שהאחריות תגבר על השיקולים האישיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר