"לקחנו לבד"

הבלאגן חוגג: אלפי חבילות תקועות בדואר

הכאוס האדיר ב'דואר ישראל' חוגג, למרות ש'חודש הקניות' באינטרנט הסתיים מזמן, עדיין יש עשרות אלפי חבילות תקועות כשהדואר בוחר לתת תיעדוף למספר חברות (חדשות)

מוקד המיון של דואר ישראל (צילום: Yossi Zeliger/Flash 90)

למרות שחודש הקניות הגדול באינטרנט - נובמבר, כבר חלף והלחץ על הדואר ירד, עדיין יש עשרות אלפי חבילות, בעיקר חבילות עד 2 ק"ג, שתקועות במחסני הדואר והצרכנים אבודים.

על פי תחקיר 'ידיעות אחרונות', לדואר ישראל יש הסכמים 'מפלים', עם אתרי האינטרנט הגדולים כמו 'נקסט' ו'אסוס' וחבילות שמוזמנות מהאתרים הללו מגיעות במהירות רבה ללקוחות. אם לא די בכך, נהגים וראשי סניפים בדואר אמרו ל'ידיעות אחרונות', כי בדואר מתעדפים את המשלוחים המגיעים מחברת 'אמאזון'.

למרות שבדואר ישראל, מכחישים את העובדה הזו, המציאות מלמדת כי אם הזמנתם מאתר שלא קשור בהסכם עם הדואר תאלצו להמתין זמן רב לחבילה שלכם.

מה זה אומר חבילה תקועה?

כשסטטוס החבילה שלכם, לא עודכן באתר המעקבים של 'דאר ישראל', פירוש הדבר שהחבילה שהזמנתם תקועה ואין לכם אפשרות לדעת האם החבילה כבר יצאה מיעד השליחה, האם היא כבר הגיעה לארץ ואולי היא כעת במטוס בדרכה לארץ.

לדברי גורם בדואר: "כל זמן שהחבילה לא נסרקה, אף אחד לא ידע האם היא כבר בארץ, אנשים היום מזמינים בכמויות הזויות, אנחנו עלינו מ-50 טון לפי 4 - 200 טון, קשה מאוד להסתדר עם כמות לא שפויה של חבילוץ".

גורם מחברות השילוח אומר ל'ידיעות': "שהעומס מעט נרגע, אך הבעיה הכי גדולה שלא נותנים לנו תחזית על החבילה, מתי בערך היא אמורה להגיע, האם לחכות לה, לבטל את ההזמנה? אנחנו מתפוצצים רק מחכים שיגידו משהו. הבעיה עם אמזון זה שהם התחילו לעשות משלוח בחינם וזה לא הולך להיפסק, לכן אני לא רואה סוף לבעיה".

בחברת עמילות מכס גדולה אמרו ל'ידיעות אחרונות', "צרכנים רבים מתקשרים לחברה ומבקשים את עזרתנו, יש להם משלוחי דואר שתקועים בדואר, ובדואר ישראל אין להם מענה מספק".

"ב'עלי אקספרס' מודעים למצב, ואילו בדואר ישראל טוענים שעלי אקספרס מרוצה מהשירות של הדואר. הרי ברור לכולם שהגורמים האלו ימשיכו לעבוד עם הדואר, כי התעריפים שמציעים בדואר נמוכים מאוד. אז הצרכנים יחכו קצת יותר... זה מעגל שאי אפשר לשבור".

באו לקחת חבילות לבד

חברות שילוח שבאו למוקד האיסוף של הדואר, כדי לקחת את הדואר שלהם סיפרו: "פינינו מאחד ממרכזי המיון של הדואר מאות מוצרים".

"במהלך החיפושים מצאנו גם כמויות גדולות של חבילות שלא שלנו, שפשוט לא מטופלות. כבר חודש שאנחנו לא יודעים מה קורה עם מאות חבילות. הפילו את כל העומס הזה על העובדים של הדואר, שעובדים כמו חמורים. אני לא כועס עליהם".

בדואר ישראל מסרו בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "דואר ישראל מסרה בתקופת הקניות 15 מיליון חבילות. מערכי מיון ומסירת החבילות תוגברו במאות עובדים. אנו מתנצלים על העיכובים הנקודתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר