חקירה חובקת עולם

נעצרו חשודים בסחר והשתלת איברים שלא כחוק

שלושה נעצרו ושלושה נוספים עוכבו היום בחשד כי גבו כספים מחולים להם הבטיחו השתלת איברים בחו"ל - שהשיגו מאוכלוסיות מוחלשות ברחבי העולם, בתמורה לתשלום (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

משטרת ישראל עצרה הבוקר (שני) שלושה חשודים לחקירה באזהרה ועיכבה שלושה נוספים בחשד כי לכאורה ביצעו עבירות הנוגעות למעורבות בסחר והשתלת איברים בניגוד לחוק.

הבוקר, פתחה היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה בארץ ובחו"ל ועצרה מספר מעורבים בחשד שעסקו באיתור חולים הזקוקים להשתלות איברים.

על פי החשד, המעורבים הציעו לחולים לנהל עבורם את ההליך הרפואי הנדרש לצורך ההשתלה בחו"ל, בתמורה לתשלום של מאות אלפי שקלים.

המשטרה חושדת כי החשודים ניצלו הן את מצוקתם הרפואית של עשרות חולים בארץ והן את מצוקתם של אוכלוסיות מוחלשות במדינות שונות בעולם שנאלצות לתרום את איבריהם תמורת כסף.

לחשודים, כל אחד על פי חלקו, מיוחסות עבירות של סחר ותיווך לסחר באיברים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש במסמך מזויף.

במהלך הפעילות הבוקר בוצעו חיפושים במשרדי החברה ברמת גן ונתפסו חומרי מחשב ומסמכים שונים. החקירה מתנהלת במשטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז מרכז.

"לצד העבירות הפליליות והכלכליות, מדובר בסיכון בריאותי חמור של הציבור, מאחר ומדובר באיברים הנמכרים תמורת כסף במדינות שונות ללא תנאים רפואיים מתאימים ומבלי שעברו פיקוח ובדיקת מעבדה כנדרש", מדגישים במשטרה.

יצוין כי מדינת ישראל הנה חלק מאמנות בינלאומיות ופורומים בהם חברות מדינות רבות בעולם שחברו על מנת להילחם בתופעה החמורה של סחר בלתי חוקי באיברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר