"על גבול המציאות"

תערוכת אמנות חרדית - בבית משפט השלום

תערוכת אמנות עכשווית חדשה של אמנים מהמגזר החרדי נפתחה בבית המשפט השלום בירושלים במעמד נשיאת בית המשפט העליון וראש עיריית ירושלים • צפו ביצירות (מעניין)

(צילום: יעל אשכנזי)

תערוכת האמנות "על גבול המציאות" של אמנים מהמגזר החרדי נפתחה בבית המשפט השלום בירושלים, בהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיא בית משפט השלום ירושלים, השופט אביטל חן וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

התערוכה מוצגת בשני מבנים של בית משפט השלום בירושלים – ברחוב חשין 1 וחשין 6, והיא תינעל בסוף שנת 2020. בתערוכה מציגים בוגרים של "אמן", המרכז לאמנות חזותית לציבור החרדי, לצד אמנים חרדים נוספים, 26 יצירות הכוללות איורים, צילומים והדפסים ממחוזות של דמיון ומציאות, זיכרון וחוויה.

התערוכה עוסקת במפגש העולמות של היוצר – עולמו האישי ומעשה היצירה – ומנסה ללכוד את הרגע שבו המציאותי הופך לדמיוני והדימוי לובש ממד חדש. את התערוכה אוצר שי אזולאי, אמן חרדי ומרצה לאמנות בבצלאל, אשר מציג תערוכות ברחבי העולם.

אזולאי מציין בקטלוג התערוכה כי "בית המשפט הוא מקום של רגשות מעורבים, הכרעות חשובות ונקודות מפנה בחייו של האזרח במפגשו עם הרשות השופטת. המתח, הציפייה ובעיקר ההמתנה הדרוכה לרגע המשפט, הממלאים את מסדרונות בית המשפט, קשורים במישרין או בעקיפין גם לפעולת היצירה של האמן".

לדבריו, "הצופים בתערוכה הם הנשפטים, העדים או נותני השירות, שלרוב הזדמנו לבית המשפט בנסיבות אחרות מאלו של צופה שיצא למוזיאון או גלריה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "החיבור בין אמנות לדת ולעולם המפשט הוא מופלא. הבנות אשר עמלו רבות על היצירות בשעות לא שגרתיות ומתוך האהבה לאמנות יצרו כאן תערוכה רב גונית, מיוחדת ובעלת אופי ייחודי. אני מודה להנהלת בית המשפט אשר פתחו את דלתם לאמנות ואפשרו לבנות להציג כאן בין האולמות והעולמות את פרי יצירתן. העיר ירושלים תמשיך לתמוך ולקדם אתכן. יישר כח".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה בטקס הפתיחה: "הצגת יצירות של נשים מן המגזר החרדי החיות בתוך העולם האמוני לצד עבודותיהם של עובדים בבית המשפט היא מרתקת במיוחד. יש בה חיבור שאיננו שכיח, בין אמונה ואמנות, וחיבור נוסף מבורך וחשוב שאף הוא איננו שכיח, בין אמנים ממגזרים שונים בחברה הישראלית, המתקיים בבית המשפט. זוהי אכסניה שאינה מורגלת בכגון אלה. היא מפגישה את היצירות עם קהל יעד אשר רובו מגיע למקום הזה ברגעים מורכבים בחייו ואינו מצפה לפגוש כאן יצירות אמנות כאלה".

נשיא בית המשפט השלום, השופט אביטל חן, הוסיף: "שיתוף פעולה ראשון מסוג זה עם מרכז 'אמן' הוא הזדמנות לשלב עבודות אמנות בכותלי בית המשפט ולהוות בית עבור אמנים שרובם בתחילת דרכם. אנו גאים בתערוכה זו ומזמינים את הציבור לבוא ולהתרשם".

שמן על בד, מבוך של צבעים צבעוני במרחב הקנבס, שושנה שטרנבוך (צילום: "אמן" - המרכז לאמנות חזותית לציבור החרדי)
הדפס, יצירה של יחידת הדיור בה גרה האמנית ב-27 מ' רבוע, נעמה ארז (צילום: "אמן" - המרכז לאמנות חזותית לציבור החרדי)
צילום, לכידה של רגע אחד של אחר הצהריים עם אור קסום, נגה גירנברג (צילום: "אמן" - המרכז לאמנות חזותית לציבור החרדי)
יום בבית המשפט אחרי שההמולה והמתח מתפוגגים, יעל אשכנזי (צילום: "אמן" - המרכז לאמנות חזותית לציבור החרדי)
צילום בשכבות, טכניקה של צילום על צילום ויצירת תמונה אחת מושלמת, הדסה שלום נמני (צילום: "אמן" - המרכז לאמנות חזותית לציבור החרדי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר