הפתעה בקוקפיט

תיעוד מרגש: בר מצווה בגיל 44 בתא הטייס

חסיד חב"ד רק נכנס לתא הטייס כדי להגיד לו תודה. הוא קיבל תשובה באידיש, ומיהר לנצל את ההזדמנות להניח לו תפילין • טייס המשנה נכנס אף הוא, וחגג בר מצווה בקוקפיט (חסידים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: אתר חב"ד COL)

הרב קלמן ויינפלד, חסיד חב"ד מקראון הייטס, רק רצה להיכנס לתא הטייס כדי להודות לטייס, ומצא את עצמו מניח תפילין לשני יהודים, אחד מהם - לראשונה בחייו.

לאתר COL סיפר, "טסתי לאי בהמאס שבאיים הקריביים, על מנת להכשיר מסעדה בבית מלון בו מבקרים יהודים רבים במהלך השנה".

"בסיום הטיסה נכנסתי לתא הטייסים בכדי להודות להם על הטיסה. הטייס שהיה שם השיב לי, באידיש, "זיי געזונט".

"שאלתי אותו האם הוא יהודי, והוא הגיב בחיוב ואמר שעד עתה הניח תפילין רק פעם אחת בחייו. כמובן שהצעתי לו כעת להניח שוב והוא מיד נעתר בשמחה".

"תוך כדי הנחת התפילין", מספר הרב ויינפלד, "נכנס לתא טייס המשנה, וסיפר שגם הוא יהודי - וגם הוא נענה בחיוב להצעה להניח תפילין, תוך שהוא מציין כי לעולם לא הניח תפילין, למרות שהוא יודע את תפילת 'שמע ישראל' בעל פה.

"ההתרגשות הייתה בשיאה כשהטייס בן ה-44 חגג בר מצווה לראשונה בחייו בתוך התא בו הוא מטיס יום יום נוסעים רבים", חותם הרב ויינפלד את שאירע.

כעבור זמן קצר מצלצל מכשיר הטלפון של ר' קלמן. על הקו - אחד מהטייסים שמספר כי משפחת חברו הטייס, שזה עתה חגג בר מצווה, "פשוט משתגעת" במובן החיובי של המילה, מכך שחגג בר מצווה בגיל ארבעים וארבע. לטייס גם הייתה בקשה - להתחיל לשמור על קשר עם הרב ויינפלד בכדי לשוחח על נושאי אידישקייט.

"כל חב"דניק שהולך לעבודה, גם אם הוא לא שליח רשמי, כמוני - צריך לדעת שאיפה שהולכים צריך להתעסק במבצעים ולהפיץ את העניינים של הרבי", אומר הרב ויינפלד. "התוצאות יכולות להיות עצומות, וזו הסיבה שכעת הזדרזתי לפרסם את שאירע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר