בחירות 2020

בלגן בימין: נתניהו לוחץ, נפתלי בנט מסרב; ההכרעה - היום

המפלגות הגדולות, הוותיקות והמוכרות יגישו היום את רשימתן לוועדת הבחירות המרכזית - עד השעה 22:00, אלא שהמתח היחיד במערכת הפוליטית הוא סביב הבלגן הרוחש במפלגות הימין (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו, פרץ ובנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, גילי יערי ויונתן זינדל - פלאש 90)

המפלגות הגדולות, הוותיקות והמוכרות יגישו היום (רביעי) את רשימתן לוועדת הבחירות המרכזית, לקראת הבחירות לכנסת ה-23. הגשת הרשימות תימשך עד השעה 22:00, אלא שהמתח היחיד במערכת הפוליטית הוא סביב הנעשה במפלגות הימין.

החלטת נפתלי בנט, יו"ר 'הימין החדש', להתמודד עצמאית, החלטה שהשתנתה מעט כאשר החליט לצרף את יו"ר 'האיחוד הלאומי' בצלאל סמוטריץ' למפלגה - אך מבלי להתאחד עם 'הבית היהודי' ו'עוצמה יהודית', מובילה את ראש הממשלה בנימין נתניהו להתגייס תוך הפעלת מאמצים כבירים כדי לנסות לאחד את הימין, מחשש שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה ותאבד עשרות אלפי קולות לימין.

הלחצים הגיעו לשיא, כאשר השרים בנט וסמוטריץ' קיבלו איום מנתניהו כי במידה ולא יתאחדו עם פרץ ובן גביר יפוטרו מתפקידם, כך דווח אמש בחדשות 12. יצוין כי השר בצלאל סמוטריץ' הכחיש את הדיווח.

הקריאה של שקד לרפי פרץ, אמש

בנט מתמיד בסירובו שלא להתאחד עם 'הבית היהודי' כאשר איתמר בן גביר מ'עוצמה יהודית' משובץ ברשימה במקום גבוה, אולם השר רפי פרץ מסרב להפר את ההסכם שחתם עם בן גביר.

כחלק מהלחצים לאיחוד בימין, ניסה נתניהו להציע כי הרב חיים דרוקמן, מחשובי רבני הציונות הדתית, יעמוד בראש רשימת ימין מאוחדת, אך הוא סירב להצעה.

בשעות הערב של יום שני השבוע, היה נראה כי סמוטריץ' קרוב מתמיד לחתימה עם הבית היהודי, אלא שקרע בין הבית היהודי לסמוטריץ לאחר ישיבת מרכז הבית היהודי, הוביל להתקדמות המגעים בין סמוטריץ לימין החדש עד שהבשיל לכדי חתימה.

ב'איחוד הלאומי' האשימו כי בבית היהודי התעלמו מהסיכומים איתם ולא העלו להצבעה את ההסכם ביניהם במרכז הבית היהודי.''התנהלות מרכז הבית היהודי ומשחקי הכוחות שם תרתי משמע הבהירו כי למרות הרצון וההתנהלות נקיית הכפיים של האיחוד הלאומי בחתירה לאחדות, הדלתות נטרקות בכוח על ידי הנהגת הבית היהודי ומנגנוני המפלגה", אמרו במפלגה של סמוטריץ'.

עוד אמרו באיחוד הלאומי, כי "התנהלות מפלגת הבית היהודי בשבועות האחרונים פוגעת בסיכויי הרשימה לעבור את אחוז החסימה. חתימה עם הבית היהודי בלבד ללא חיבורים נוספים היא חוסר אחריות לימין ולציונות הדתית".

בבית היהודי אמרו מנגד כי "האמת הפשוטה היא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר