דורש מיליונים

חרדי תובע: נולד עם שיתוק מוחין בגלל התרשלות

חרדי בן 22 שסובל משיתוק מוחין, אפילפסיה והפרעות קשב וריכוז קשות, תובע מיליוני שקלים מבית חולים איכילוב, לאחר שלטענתו זה נגרם בשל התרשלות רופאים בשעת הלידה (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

חרדי בן 22 שסובל משיתוק מוחין, אפילפסיה והפרעות קשב וריכוז קשות, תובע מיליוני שקלים מבית חולים איכילוב, בתביעה שהגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים, באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל.

מהתביעה עולה כי אימו, אז בת 23, התייצבה במחלקת יולדות של בית החולים לפני לידת בנה הבכור. בין השעות 4 ו-8 בבוקר נרשמו האטות בדופק העובר ורק כעבור כ-6 שעות הוחלט ליילדה בלידת ואקום.

כשהדופק השתפר הוחלט לבסוף ליילדה בלידה רגילה. כשהתינוק נולד, הוא סבל מכיחלון, הפסקות נשימה, נזקק להנשמות ולמחרת החל לסבול מפירכוסים בצדו הימני של הגוף.

מומחה בגניקולוגיה מטעם התביעה ציין בחוות דעתו כי האם, בת 23, הגיעה לביה"ח כשהיא בריאה, לא מעשנת וללא מחלות גנטיות וכי התרשלות במהלך הלידה היא זו שגרמה לנזק העובר.

המומחה ציין כי נצפו האטות משתנות בניטור דופק העובר מה שחייב יילוד דחוף בניתוח קיסרי. בחוות דעתו נכתב כי אם הצוות המטפל היה מגיב לניטור העוברי כמתחייב, ניתן היה למנוע משך ארוך של סבל עוברי אשר בסופו של דבר הביא לפגיעה החמורה ממנו סובל היילוד.

פרופ' מומחה לנוירולוגיה של הילד, מטעם התביעה, קבע כי הלידה לא התקדמה משך שעות ארוכות, העובר סבל ממחסור באספקת חמצן, ומצב קשה זה גרם לנזק מוחי אשר בבדיקת הדמיה, תואם לנזק באספקת חמצן לעובר. לדעת המומחה, לו חולץ העובר ללא השתהות, המחסור בחמצן היה נמנע ואפשר שהיה היום ילד בריא.

עורכי הדין גיל וניצן הראל, באי כוחו של הצעיר, העוסקים בתביעות בגין רשלנות רפואית, טוענים בתביעה כי רשלנות רופאי בית החולים מתבטאת בחוסר מקצועיות, בהתנהגות בניגוד לכל סטנדרט מקצועי ורפואי מקובל ובאי איבחון במועד של סימני המצוקה העובריים.

הצעיר תובע מבית המשפט, לפסוק לו פיצוי של מיליוני שקלים עבור אובדן השתכרות שלו ושל הוריו, עזרה ביתית, טיפול אישי וסיעוד, הוצאות ניידות כולל רכב ומלווה, הוצאות רפואיות ואביזרים, נזק לא ממוני ונזק ראייתי.

מהמרכז הרפואי איכילוב נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': בית החולים קיבל את התביעה ויגיב כמקובל בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר