דרמה ברוסיה

פוטין הכריז על שינוי החוקה; ראש הממשלה מדבדב התפטר

נשיא רוסיה הודיע על שינויים בחוקה, ככל הנראה כדי לאפשר לו להמשיך ולהחזיק בתפקיד גם אחרי שנת 2024. ראש הממשלה ושריו התפטרו מתפקידיהם - כדי לסייע לו (בעולם)

פגישת פוטין - מדבדב (צילום: האתר הרשמי של נשיא רוסיה)

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב הודיע היום (רביעי) לנשיא ולדימיר פוטין על התפטרותו, יחד עם כל שריו, מהממשלה. פוטין קיבל את ההתפטרות וביקש מהם להישאר בתפקיד עד שימונו להם מחליפים.

על ההתפטרות הודיע שעות לאחר הצעת פוטין לערוך משאל עם על שינויים מקיפים בחוקה שיעבירו סמכויות מהנשיאות לפרלמנט ולראש הממשלה, כדי לסייע לו.

"אנחנו צריכים לתת לנשיא המדינה שלנו לנקוט את כל הצעדים הנדרשים כדי לבצע את השינויים", אמר מדבדב בהסבירו את ההתפטרות.

פוטין אמר בנאום מצב האומה השנתי שנשא היום כי הוא תומך בשינוי החוקה כדי להעביר לדומא, הבית התחתון של הפרלמנט, את הסמכות לבחור את ראש הממשלה ותפקידים בכירים אחרים.

כך חגג פוטין יום הולדת (צילום: הקרמלין)

"כמובן שמדובר בשינויים משמעותיים מאוד במערכת הפוליטית", אמר פוטין, שסבור כי הפרלמנט יסכים לכך. "זה יגדיל את תפקידם וחשיבותם של הפרלמנט, המפלגות ואת עצמאותו ואחריותו של ראש הממשלה".

לדברי פוטין, "בחברה שלנו יש היום דרישה ברורה לשינוי. אנשים רוצים התפתחות, הם משוועים להתקדם בקריירות שלהם, בחינוך שלהם ולחיות בשגשוג".

באופוזיציה מאשימים את פוטין בעוד צעד ציני, שנועד בסך הכל לאפשר לו להמשיך לכהן כנשיא המדינה גם אחרי שנת 2024, התאריך המותר לו לפי החוקה כיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר