החלטה מקוממת

"דתיים תוקפים קטינים" - לא הסתה לגזענות

הפרקליטות קבעה כי לא יפתחו בחקירה בגין דבריו החמורים של סגן ראש עיריית חיפה, איש ישראל ביתנו נגד הציבור הדתי, בנימוק כי "לא מדובר בציבור משתייך לגזע או מוצא" (חדשות)

הפוליטיקאי המסית, עם יו"ר מפלגתו ליברמן (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

הפרקליטות קבעה היום (רביעי) כי התבטאויות חמורות נגד הציבור החרדי והדתי אינן נחשבות להתבטאויות גזעניות, ולכן לא יחקרו את כותבי הדעות החמורות.

את עמדתה הבהירה הפרקליטות בתגובה לתלונה נגד דברי סגן ראש העיר חיפה, לזר קפלון ממפלגת ישראל ביתנו, שהסית באופן חסר תקדים כנגד המגזר הדתי והמסורתי.

"הדתיים תוקפים קטינים ושותים. צריך למנוע מהם את השלטון". אמר. "90 אחוז מהחילונים משרתים בצבא, בעוד שהדתיים זוללים, שותים ותוקפים את הקטינים. אל תבלבלו בין המאמינים והקנאים הזומבים".

קפלון הוסיף והבטיח לגולשים כי מפלגתו "לא תאפשר לקנאים לשלוט במדינה זו".

בעקבות כך ובאותו היום הגיש תלונה למשטרת ישראל, יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד קפלון.

היום השיב היועץ המשפטי לממשלה כי אינו רואה סיבה לפתוח בחקירה פלילית נגד המסית. "לאחר שבחנתי את הנטען בפנייתך ועל אף שהדברים ככל שנאמרו מעוררים שאט נפש מצאתי כי אין מקום להורות על חקירה פלילית".

עוד הוסיף היועץ המשפטי לממשלה: "לא ניתן לראות בדברים כהסתה לגזענות נגד דתיים ושומרי מסורת שכן לא מדובר בציבור התאפיין בצבע, השתייכות לגזע או מוצא לאומי אתני".

הסרטון המסית של ח"כ קושניר (מתוך קמפיין הבחירות)

הרב אליהו אמר בתגובה, "נפל דבר בישראל, היועץ המשפטי לממשלה נתן אור ירוק לכל מי שחפצה נפשו להסית כנגד הציבור הדתי והמסורתי בישראל".

"כאשר נחשפנו לדברי ההסתה של נציג ישראל ביתנו בחיפה, האמנתי כי היועץ המשפטי יורה לפתיחת חקירה אל לכל היותר להדחתו מתפקידו כסגן ראש העיר, אך כעת נפל דבר בירושלים - היועץ המשפטי לממשלה נתן אור ירוק והכשר לאמירות גזעניות, חשוכות ולהסתה כנגד רוב עם ישראל".

הוא הוסיף, "לדבר כזה לא ייחלתי. אם עוד לא מאוחר, על הפטרון שלו, אביגדור ליברמן לעשות מעשה למרות שמשם לא תבוא הישועה הרי הוא מסית בלי היכר. הגענו לתחתית כאשר לחופש הדיבור אין גבולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר