הערעור התקבל

רוצחו של ינאי ויסמן הי"ד ישלח למאסר עולם

בית משפט הצבאי לערעורים קבע כי העונש של רוצחו של סמ"ר ינאי ויסמן בפיגוע הקשה במתחם סניף רמי לוי בשער בנימין יוחמר, והוא יישלח לכלא למאסר עולם (אקטואליה)

ינאי, הי"ד (צילום: מתוך פייסבוק)

בית המשפט הצבאי לערעורים, קיבל היום (רביעי) את ערעור התביעה הצבאית והטיל עונש של מאסר עולם, על אחד מרוצחי ינאי ויסמן הי"ד שנרצח בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין.

נזכיר כי, המחבל קטין כבן 14, הורשע ברצח, ובימ"ש הצבאי השית עליו עונש של 35 שנה בלבד. על החלטה זו הוגש ערעור לבימ"ש הצבאי לערעורים, ערעור שכאמור התקבל.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את המשפחה בירך על פסק הדין: "אני מברך על פסק הדין החשוב, המהווה תקדים חשוב לכך שכל טרוריסט ייענש במלוא חומרת הדין, ללא כל התחשבות בנסיבות מקלות למיניהם".

"רוצח הוא רוצח ועליו לתת את מלוא הדין גם אם הוא קטין, וטוב שבימ"ש כך פסק. בהזדמנות זאת אנו חוזרים על הקריאה הדחופה לתיקון החוק כך שהחוק יאפשר להעניש גם מחבלים מתחת לגיל 14".

אביו של ינאי (צילום: חוננו)

בהכרעת הדין של המחבלים, עולה כי הם תכננו לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין, והצטיידו לשם כך בסכינים.

בשלב ראשון, המחבלים פצעו באורח קשה אזרח ישראלי שהיה במתחם ובהמשך דקרו למוות את ויסמן הי"ד בן ה-21, שהיה אז בחופשה מהצבא ולא חמוש.

ויסמן, כזכור, נאבק עם המחבלים ובחסדי שמים סיכל את המשך הפיגוע. מאוחר יותר, הוא קיבל צל"ש צבאי על תפקודו בפיגוע שיכול היה להיגמר באסון גדול יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר