החשד ל'כת' בסמינר

הצילומים, המעקב והפשיטה: רגעי המעצר של אהרן רמתי

לאחר חצות הלילה, חזר אהרן רמתי לביתו. בשעה 5:00 לפנות בוקר כוחות משטרה כבר שהו במקום אך רק סמוך לשעה 7:00 בבוקר, אהרן רמתי נעצר והועבר לחקירה במשטרה • תיעוד בלעדי (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רגעי המעצר של רמתי (צילום: מצלמות אבטחה)

תיעוד בלעדי ב'כיכר השבת': שעות ספורות לפני שנעצר, לאחר חצות הלילה ביום שני, חזר אהרן רמתי לביתו. רמתי, מנהל סמינר 'באר מרים' בירושלים, נעצר בחשד לניהול כת, החזקה בתנאי עבדות, ניצול ועושק,

בתיעוד ממצלמות האבטחה הסמוכות, שהגיעו לידי 'כיכר השבת', נראה רמתי מגיע עם רכבו לאחר חצות הלילה וחונה בסמוך לביתו. בשעה 5:00 לפנות בוקר, כבר עוצרת ניידת בילוש ליד הבית אך רק סמוך לשעה 7:00 בבוקר, פשטו כלל הכוחות על המתחם ועצרו את רמתי.

רמתי, כך נודע ל'כיכר השבת', נלקח למעצר יחד עם הרכב שלו. אתמול, הוא נחקר במשך שעות ארוכות, עד לשעות הלילה המאוחרות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בידי המשטרה ישנם צילומים מתוך המתחם, גם של הסמינר וגם של הגן, אך כאשר הם פשטו על המקום, הם גילו כי הרבה דברים שונו, וכעת במשטרה חושדים כי השינויים נעשו לאור ההדלפה שקיבל רמתי על הפשיטה הצפויה.

פרקליטו של רמתי: "הנשים הגיעו מרצונן החופשי"

כעת, חוקרת המשטרה מי מהגופים שהשתתפו במבצע המעצרים, הוא זה שאחראי להדלפה. במקביל, המשטרה מנסה לאתר בנות נוספות שנמלטו מהמקום שעות ספורות לפני הפשיטה והמעצרים.

כפי שדווח אמש לראשונה ב'כיכר השבת', המשטרה עצרה ביום שלישי חשוד בהדלפת הסיפור, אך ביהמ"ש הורה לשחררו. בחקירתו, הוא הכחיש את החשדות נגדו.

בתוך כך, עצורה נוספת בפרשה שוחררה היום (חמישי) למעצר בית תחת הפקדה כספית והרחקה מהסמינר ומביתו של רמתי.

לבית המשפט הובאו בצהריים שלוש עצורות נוספות, כשהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרן בחמישה ימים, אך הדיון התעכב בשל התנגדות עורכי דינן לכך שהן יהיו בדיון כשהן אזוקות ברגליים.

בכירת משרד הרווחה: זה מה שהתרחש בכת של רמתי

במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה לשופט כי בתחילת השבוע ביקשה המשטרה להאריך את מעצרן לצורך ביצוע 41 פעולות חקירה כאשר עד כה בוצעו 47 פעולות. לדבריו, החשד הסביר נגד שלוש העצורות - התחזק. בנוסף, בוצעו לדבריו מספר עימותים בין העצורות לבין המתלוננות.

נציג המשטרה הוסיף וטען בדיון כי רמתי העביר לבנות את המידע על הפשיטה הצפויה של המשטרה והן סדרו את מה שצריך במקום לקראת הפשיטה. לדבריו, רמתי לא יכול לנהל את הכת לבד והעצורות חשודות שהיו העוזרות שלו.

נציג המשטרה ציין כי העצורות חשודות גם בשיבוש הליכי חקירה והחקירה עדיין לא הסתיימה. לדבריו, הן מסוכנות שכן הן גם החזיקו אנשים בתנאי עבדות. "ברור לנו שברגע שהן ישוחררו, הכל ימשיך כרגיל", טען נציג המשטרה.

במהלך הדיון חשף נציג המשטרה כי אחרי פרסום הפרשה, הגיעו למעלה מ-10 בנות להעיד במשטרה.

בסופו של הדיון, למרות בקשת המשטרה להאריך את המעצר בחמישה ימים, בית המשפט החליט לשחררן בתנאים. השפט ציין בהחלטתו כי "יש פה חשש לשיבוש, אבל זה לא מצדיק המשך מעצר".

בעקבות ההחלטה, ביקש נציג המשטרה מבית המשפט שמיד אחרי השחרור הן יגיעו לתחנת המשטרה להמשך חקירה.

השופט פנה לחשודות ואמר להן: "אני משחרר אתכן בתנאים, אסור לכן ליצור קשר עם אף אחת שקשורה לחקירה וגם לא עם אדון רמתי, שהשיחות טלפון שבוצעו לפני המעצר - לא יחזרו על עצמן".

רמתי לאחר מעצרו, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, באתר ynet דווח כי ביום שני, פרצו השוטרים בטעות לדירת קשישה, בשכונת גבעת שאול בירושלים, במסגרת מאמציהם לאתר את החשוד בשיבוש הליכי החקירה, שנעצר לבסוף יום למחרת.

שלושה שוטרים סמויים הגיעו לביתה של הקשישה בת ה-87, שלא הבינה מה שלושה גברים עושים בפתח ביתה וניסתה לסגור את הדלת, אך הם פרצו פנימה. הקשישה החרדית, חשבה שמדובר בשוד והחלה לצרוח. השכנים, ששמעו את הזעקות, הזעיקו את המשטרה והשוטרים עזבו את המקום רק כעבור כרבע שעה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "הפעילות בוצעה בעקבות מידע שהתקבל במשטרה, על חשוד בשיבוש מהלכי חקירה שניסה ללא הצלחה לסכל פעילות משטרתית. בהתאם לצו שיפוטי ולמידע שהתקבל במשטרה, הגיעו השוטרים לדירה במטרה לאתרו, הזדהו וערכו חיפוש בדירה, ומשהבינו שאינו במקום עזבו כשלא ננקטה כלפי הדיירת כל פעולת אכיפה נוספת או שימוש בסמכות כלשהי למעט החיפוש אחר החשוד.

"בהמשך החשוד אכן אותר ונעצר בבניין סמוך והחקירה בעניינו עודנה מתנהלת. הנושא נבדק בימים אלו ע"י קצין תלונות הציבור במשטרה, ובלא קשר לכך הרי שאנו מצרים על כל אי נעימות שנגרמה לאשה בניסיון של השוטרים לאכוף את החוק, לאתר ולהביא לדין חשוד בפלילים".

פרשת רמתי • הכתבות האחרונות >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר