הפתרון לפקקים: להפסיק להיצמד למכונית מקדימה

מחקר מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס מראה כי שמירה נאותה על מרחק בין מכוניות, מלפנים ומאחור, תוכל לגרום לפקקים להיעלם כמעט לחלוטין. אוקיי, להפחית אותם. זה גם משהו, לא? (רכב)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם אי פעם נתקעתם בפקק, אולי ניסיתם להגיע מהר יותר למחוז חפצכם על ידי התקדמות לקראת המכונית שלפניכם. באופן אינסטינקטיבי, אתם בטח יודעים שנסיעה קרובה מדי לרכב שלפניכם לא עוזרת לכם להגיע יעד קודם, אבל קשה להתגבר על הדחף הזה לנסוע כמה שיותר סמוך למכונית מקדימה.

מחקר מ"MIT" - מעבדת מדעי המחשב והבינה המלאכותית של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, לא רק מאשר כי הרגל זה לא עוזר, אלא מוכיח שהוא אפילו מחמיר את המצב. היצמדות גורמת לפקקים ולתנועה לנוע לאט יותר. כחלופה, החוקרים טוענים כי דרך הפעולה הטובה ביותר בכביש היא לשמור על מרחק שווה הן מהרכב שמולכם והן מהמכונית שמאחוריכם.

הרעיון הזה - נסיעה רחוקה מכלי הרכב שלפניכם ומאחוריכם - נקרא שליטה דו צדדית ואם כל הנהגים יאמצו אותו, היינו יכולים לחסל כמעט לחלוטין את הפקקים. אפילו ברמה אינדיבידואלית, "נהיגה כזו עשויה להשפיע באופן דרמטי בהפחתת זמן הנסיעה וצריכת הדלק", אומר החוקר ברתולד הורן.

הבעיה היא שלכל נהיגה, אפילו בכביש מהיר, יש אלמנטים שיכולים להפריע לחוויית הנהיגה. 'הפרעות' אלה, כפי שמכנה אותן הורן, יכולות להיות כל דבר, החל מחיה שחוצה את הכביש וכלה בשינוי נתיב פתאומי או בלימה בלתי צפויה של נהגים אחרים. אם מכוניות קרובות מדי זו לזו, ההפרעות הללו יכולות להוסיף יחד עומס וליצור פקק ענק.

"העבודה שלנו מראה שאם הנהגים כולם שומרים על מרחק שווה בין המכוניות משני הצדדים, 'הפרעות' כאלה היו נעלמות כאשר הם נוסעים לאורך קו התנועה ולא מתגברות ליצירת פקק", אומר הורן.

כמובן, קל לבקש, קשה ליישם. במקום זאת, החוקרים מציעים לבעלי רכבים מתקדמים לשים לבם להתראות של חיישני המכונית האחוריים המצביעות על התקרבות יתר. כל השאר, נסו לא להיצמד, לא משנה כמה תרצו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר