שוב פעם בחירות? • סקרים

דרמה בסקר: ימינה יורדת ובן גביר מקבל - 4

בסקר שפורסם הערב ב'13', נראה שהציבור מעניש את 'ימינה', ומעניק לבן גביר כרטיס כניסה לכנסת • בכל הסקרים של 3 הערוצים נראה שאנו לקראת הבחירות הרביעיות (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש ואהרון קרון, פלאש 90)

שלושת ערוצי התקשורת הגדולים, הציגו הערב (חמישי), סקרים של אחרי הגשת הרשימות לכנסת. החרדים נשארים יציבים, במפלגות הימין יש שינויים בין הסקרים, ובכל זאת, לפי הסקרים נראה שאנחנו בדרך לבחירות רביעיות.

בסקר של 'כאן חדשות' שביצעה חברת קנטאר מדיה, כחול לבן מתחזקת ומקבלת 36 מנדטים, הליכוד נחלשת מעט ועומדת על 31. המפלגות החרדיות מתחזקות; ש"ס עם תשעה מנדטים ויהדות התורה עם שמונה מנדטים.

הרשימה המשותפת הערבית תקבל לפי הסקר - 13, האיחוד בין העבודה–גשר–מרצ, יניב להן 9 מנדטים, ימינה בראשות בנט נחלשת מהסקר הקודם והיא תקבל 7 מנדטים וכך גם מפלגתו של איווט ליברמן - ישראל ביתנו. עוצמה יהודית לא עוברת את החסימה.

לפי זה מפת הגושים תראה כך: גוש מרכז–שמאל–ערבים: 58 מנדטים, גוש ימין חרדים: עם 55 מנדטים,ליברמן עם השבעה מנדטים יישאר שוב לשון המאזניים.

לפי הסקר של 'חדשות 13', כחול לבן נשארת יציבה על 34 מנדטים ואילו הליכוד יורד ל-31 מנדטים. החרדים לפי הסקר, יורדים במנדטים; ש"ס תקבל שבעה מנדטים ואחותה האשכנזית תיאלץ להסתפק רק בשישה מנדטים.

הרשימה המשותפת מתחילה לצבור תאוצה ומקבלת 14 מנדטים, ימינה יורדת מהסקרים הקודמים לשבעה מנדטים ואילו בן גביר שנזרק בבושת פנים עובר לפי הסקר את אחוז החסימה ומקבל 4 מנדטים.

האיחוד בין העבודה–גשר–מרצ מביא כצפוי רק תשעה מנדטים, איווט ליברמן ומפלגתו ישראל ביתנו מצליחים לחזור לשמונה מנדטים.

לפי התוצאה הזו, מפת הגושים תתחלק בצורה כזו: גוש הימין עומד על סך הכל - 55 מנדטים, גוש השמאל והערבים - 57 מנדטים ושוב נותר ה'ליברמן' באמצע עם שמונה מנדטים לא ברורים.

בסקר של חברת 'החדשות', כחול לבן מסתפקים ב-34 מנדטים רק שני מנדטים יותר מהליכוד שמקבל בסקר הזה - 32 מנדטים.

אצל המפלגות החרדיות יש צילום מצב מהבחירות האחרונות; ש"ס עם שמונה מנדטים ויהדות התורה נשארת עם שבעה מנדטים שכבר היו לה.

המפלגות הערביות, בסקר הנוכחי נשארות לעמוד על 13 מנדטים, האיחוד בשמאל בין העבודה ומרצ מניב בסך הכל שמונה מנדטים.

ח"כ עמר בר לב על האיחוד בשמאל (צילום: ערוץ כנסת)

ימינה בראשותם של בנט ורפי פרץ מצליחים להפתיע ולקבל עשרה מנדטים, כאשר בן גבר עם 'עוצמה יהודית' לא עוברים את אחוז החסימה ומקבלים 2.1 אחוז. ליברמן מתייצב על שמונה מנדטים.

לפי התוצאות הללו, הגושים התחלקו בצורה הבאה: גוש הימין המכונה 'הבלוק' יעמוד על 57 מנדטים, גוש השמאל יסתפקו ב-55 מנדטים ושוב נשארנו עם ליברמן ושמונה המנדטים שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר