הראיה שהפכה לקמפיין

משפט של יאיר נתניהו עוות והוכנס לכתב האישום

בכתב האישום בתיק 4000 מופיעה ראיה שנשלפה משיחה של חפץ עם יאיר נתניהו, אלא שקריאה מלאה של השיחה חושפת בדיוק הפוך מהטענות של הפרקליטות (עיתונות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

כתב האישום נגד נתניהו בתיק 4000 מכיל גם ראיה מוזרה בתכלית, המתבססת על משפט שאמר יועץ התקשורת ניר חפץ לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. אלא שמקריאה מעמיקה יותר של טקסט השיחה עולה בדיוק הפוך. בניגוד לטענות כי באתר וואלה היו כפופים למשפחת נתניהו, הם סירבו להוריד פרסום פרטי שקרי כנגד יאיר, כך חושף בגלובס, אבישי גרינצייג.

לפי הקטע המופיע בכתב האישום, חפץ אמר ליאיר נתניהו: "'דה מרקר' זה לא שאול, הם לא מפחדים ממך... הם לא סופרים אף אחד, לא ראש ממשלה ולא בן של ראש ממשלה".

המשפט הזה מופיע בכתב האישום כחלק ממקבץ הראיות שמבסס לטענת היועמ"ש מערכת יחסים של שוחד בין נתניהו לבין בעל השליטה בוואלה שאול אלוביץ', ועומד בבסיס החשד לפיו נתניהו ביקש וקיבל מוואלה סיקור חיובי בתמורה להטבות רגולטוריות. אלא שכאמור, עיון מדוקדק בתמליל השיחה המלא בין ניר חפץ ליאיר נתניהו מעלה כי היה זה דווקא "דה מרקר" שנעתר לפניית משפחת נתניהו והסכים להסיר את הפרסום המדובר, בשעה שמנכ"ל וואלה דאז, ישועה, סירב להתערב.

מדובר היה בפרסום על חייו האישיים של יאיר נתניהו, שהתפרסם בוואלה ובאתר הבלוגים של דה מרק - דה מרקר קפה. בוואלה סירבו להסיר את הפרסום השקרי כשבדה מרקר הסכימו להסיר אותו אך סירבו להתנצל, כיוון שבכל מקרה לא מדובר בפרסום רשמי של האתר אלא רק בבמה לכותבים חיצוניים.

נתניהו שדרש את ההתנצלות דה מרקר, לאחר ההסרה, נענה על ידי חפץ כי "'דה מרקר' זה לא שאול, הם לא מפחדים ממך... הם לא סופרים אף אחד, לא ראש ממשלה ולא בן של ראש ממשלה".

בדה מרקר ניצלו את ציטוט המשפט בתיקו של נתניהו ואף עשו מכך קמפיין פרסומי לטובת האתר, זאת על אף שכאמור מי שמעיין בפרטים המלאים מבין, כי בפועל דווקא וואלה נענה פחות לנתניהו.

אמנם לא מדובר בראיית הזהב בתיקו של נתניהו, אך עצם הימצאות ראיה שכזו בתיקו של נתניהו מלמדת אולי על התיק כולו שצפוי להגיע לבית המשפט.

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה סירבו להגיב לפניית גרינצייג, כמו גם יאיר נתניהו עצמו שעדיין לא הגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר