פרסום ראשון

שתי חרדיות מירושלים נעצרו בקופנהגן לאחר שהבריחו גת

עשרות כבר נעצרו באירופה בשל הברחת צמח הגת, המותר בישראל אך נחשב לסם במרבית מדינות העולם, אך התופעה לא נעצרת: ל'כיכר השבת' נודע על שתי חרדיות שנעצרו בקופנהגן (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הברחת צמח הגת מישראל לרחבי אירופה הפילה ישראלים רבים בתקופה האחרונה וביניהם לא מעט חרדים. כעת חושף 'כיכר השבת' כי שתי בחורות ממשפחות חרדיות בירושלים נעצרו בקופנהגן לאחר שהבריחו את הצמח.

תופעת הברחת הגת תמורת מעט כסף התפשטה גם למגזר החרדי, רבים מתוך המגזר, בעיקר בנים ובנות צעירים אשר נשרו מהמסגרת מתפתחים תמורת כסף לא גדול, מימון טיסה ובית מלון להעביר את צמח הגת לחו"ל.

הצמח מותר לשימוש בישראל, וברוב ארצות אירופה נחשב לסם לכל דבר הכולל עונש מאסר ממושך. אי ידיעה על ההבדל בין הנהוג בישראל לעולם, גורמת לרבים להאמין כי אין פשע במעשיהם.

שתי בחורות, בנות למשפחות חרדיות משכונת רמת אשכול והגבעה הצרפתית בירושלים, נעצרו בסוף השבוע לאחר שהבריחו צמח גת לדנמרק.

הזמר שנעצר בלונדון ואוסלו על גת - באולפן 'כיכר השבת'

הבחורות הורשו לדבר עם הוריהן שהצליחו לערב עורכי דין מישראל בניסיון לשחררם. מדובר בבנות צעירות בנות 19.5.

הקונסוליה בדנמרק מעורבת אף היא בפרשה בניסיון להביא לשחרורם. המשפט של הבנות נקבע לעוד שבועיים, עד אז הם ישהו במעצר.

מדובר בתופעה מסוכנת שמפילה בחורי ישיבות וצעירים רבים בחודשים האחרונים. הצעירים ברובם מודעים לסכנה שבדבר אך לא עומדים בשורת הפיתויים אותם מציעים סוכני השטח החרדים.

אדם חרדי מישראל מועסק לצד קבוצה נוספת של אנשים כסוכן שטח של מפעיל מלונדון. המפעיל מנצל את ההיתר לסחור בצמח בישראל ומעביר בכל תקופה כמות גדולה של הצמח מהודו לישראל.

סוכני השטח מסתובבים בקרב בני ישיבות ואנשים צעירים ומפתים תמורת שקלים בודדים וטיסה במחלקת עסקים להעביר מזוודות עם הצמח לרחבי אירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר