החרדים נרתמים

ניו יורק: חבר המועצה החרדי חיים דויטש רץ לקונגרס

חיים דויטש, שלא יוכל להתמודד שוב למועצת העיר בשל מגבלת החוק, החליט להתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לנציגות בקונגרס. החרדים כבר מתפקדים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום מסך, מתוך טוויטר)

חבר מועצת העיר ניו יורק, חיים דויטש, הודיע כי ירוץ לקונגרס מטעם המדינה. כשלב ראשון, יתמודד חבר המועצה החרדי בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית מול הנציגה המכהנת, איווט קלארק ומועמדים נוספים.

אם יזכה במירוץ הדמוקרטי הפנימי, יתמודד מול נציג המפלגה הרפובליקנית, בתקווה להפוך לחבר הקונגרס החרדי הראשון בהיסטוריה של ארה"ב.

בהודעה הרשמית לקראת התמודדותו כתב: "הורי שרדו את השואה והגיעו לארה"ב בלי שום דבר - מלבד התקווה. הם לימדו אותי לא להיות אנוכי, אלא לעזור לאחרים ואני מקווה להמשיך את מורשתם".

דויטש, בוגר ישיבות, עבד במגוון עבודות עד שהחליט להיכנס לעשייה הציבורית, ביניהם בחנות פיצה ובנדל"ן. בהמשך התעסק מול המשטרה המקומית והקים ארגון שמירה אזרחי.

הקדנציה שלו במועצת העיר ניו יורק אמורה להסתיים בשנה הלועזית הבאה, ולפי החוקה המקומית, נאסר עליו להתמודד שוב - ולכן בחר לרוץ לקונגרס.

בכלי תקשורת יהודיים וחרדים מקומיים בניו יורק, קוראים לציבור להתפקד למפלגה הדמוקרטית ולהצביע בפריימריז עבור חיים דויטש.

הם מסבירים לקוראיהם כי בהמשך, לא יהיו מחויבים להצביע עבור המפלגה הדמוקרטית ויוכלו להישאר רפובליקנים, אך עליהם להתפקד כדי שחיים דויטש יהפוך לנציג שישמיע את קולם בקונגרס.

בשל חולשתה של איווט קלארק, ישנם רבים המתכוונים להתמודד מולה ולכן מקווים בקהילה החרדית כי דויטש יצליח לנצח בפריימריז, ואז לכאורה גם בבחירות הכלליות שכן ניו יורק, בדרך כלל, היא עיר דמוקרטית.

אם ינצח בסופו של מסע, יהפוך דויטש לחבר הקונגרס החרדי הראשון. יצוין, כי היה כבר חבר קונגרס אורתודקסי, ג'ו ליברמן, שאף התמודד לסגן נשיאות ארה"ב.

(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר