בלתי ייאמן

בוגר הישיבה שהשיג את אחת המשרות הנחשקות בעולם

תוכנית 'קודקוד' אחראית לאחד המהלכים החשובים והמפתיעים בעולם ההייטק החרדי ופועלת לשלב בוגרי ישיבה ביחידות הסייבר של מערכת הביטחון • בשיחה מיוחדת עם אחד מ-88 ממשתתפי הקורס שעברו בהצלחה את מסלול ההכנה והמיונים התקבלו ליחידת המודיעין המובחרת 8200, הוא מגולל בפנינו מה הוביל אותו לתוכנית ועל המעטפת המיוחדת שמקבל שם (חרדים, צבא, הייטק).

(צילום: יח"צ)

כאשר נ' נתקל לראשונה בפרסום אודות תוכנית לשילוב חרדים באגפי המודיעין של מערכת הביטחון, הוא לא חשב פעמיים. לאייש כזו משרה בתור בוגר ישיבה, היה נשמע לו כמו חלום והוא קפץ על ההזדמנות בשתי ידיו.

"כבוגר ישיבה, ברגע שהוכרע הכף לצאת ולחפש פרנסה, היה לי ברור שאחפש משהו שיעניק לי ערך מוסף הן מבחינת הזמן, הן מבחינת התגמול והן בפן המקצועי", מספר לנו בשיחה מיוחדת.

למה לא פנית ללימודי תואר?

"לא יכולתי לצאת ללמוד תואר, מדובר על הרבה שנים והמון הוצאות". טוען. "גם קורסים לא רציתי לעשות כי הבנתי שהם נותנים בעיקר רקע אבל לא הופכים אותך לאיש מקצוע. כששמעתי על תכנית קודקוד, הבנתי ששם יש את כל הכלים להצלחה. יש גם מעטפת מקצועית לכל השלבים, מעטפת כלכלית ואפילו מעטפת רוחנית. המעבר מחיי אברכות אל עולם המעשה היה בצורה יותר בטוחה ומסודרת".

מה כל כך קרץ לך בתוכנית 'קודקוד'?

"ראשית, זאת התוכנית היחידה שיש בה מעסיק בקצה שנותן הכשרה ועבודה מהנחשקות ביותר בעולם. אבל מעבר לזה, מסלול הלימודים עצמו הוא מרתק. כל בוקר אתה מגלה עולם חדש של מושגים שלעיתים קשים לתפיסה, אבל זה מעניק לך המון סיפוק ותחושת יצירה".

נ' מציין כי לתוכנית יש להגיע חדור מטרה, עם מוטיבציה רבה ואורך רוח. "מדובר אמנם בקורס הכנה קצר יחסית של חצי שנה, אך הוא מאוד אינטנסיבי. הוא מיועד למי שמבין שזאת הזדמנות חייו וככל שישקיע יותר במהלך הקורס הוא יקבל כפליים במיון לתפקיד ובהמשך החיים".

לחצו כאן ואולי תזכו להתקבל למשרת חייכם>>>

איך משלימים את פערי הידע שחסרים לך כבוגר ישיבה?

"כבוגר ישיבה שרגיל להעמיק בדברים ולהתנצח בלימוד עם המגיד שיעור, אכן קצת קשה 'לנחות' למקום בו צריך לשנן מילים חדשות באנגלית או לקבל נוסחאות מתמטיות כמו שהן, אך מהר מאוד מתרגלים לזה. הצוות קשוב ומסייע לכל אורך הדרך ומעמיד מתרגלים למי שמתקשה בנושא מסוים או שנאלץ להחסיר שיעור מסיבה כלשהי. בזכותם הצלחתי להתגבר על האתגרים ולהוכיח לעצמי שאני מסוגל ללמוד תכנות ברמה גבוהה. בסופו של דבר המאמץ השתלם וקיבלתי הרבה יותר ממה שהשקעתי".

התוכנית מתחשבת בצרכים החרדיים של התלמידים?

"התכנית לא "מתחשבת בצרכים החרדיים'', אלא היא תכנית חרדית לכל דבר. הרכזים והמנהלים הם חרדים, לפחות בתקופת ההכשרה, ובהחלט הם מבינים גם את השפה, הסגנון והרקע ממנו באת. גם בהמשך הדרך, במערכת הביטחון, מאד מבינים את הצרכים וישנו גם ליווי חרדי מטעם התוכנית לאורך כל תקופת השירות".

לאחר שלב מיונים ובסיום תהליך הלימוד האינטנסיבי, התקבל נ' ליחידת 8200 המובחרת, יחד עם עוד 87 תלמידים מוכשרים נוספים שנכנסו ליחידות הסייבר המובחרות של מערכת הביטחון ועתידים להיות שותפים במשימות ביטחוניות לאומיות וחשאיות.

איזה תפקיד אתה חולם למלא?

"קצת קשה לומר איזה תפקיד אתה חולם למלא כאשר אתה מגיע חסר רקע לתכנות. בקורס מזהים את התכונות שלך ומחזקים לך את היכולות, ובהתאם לזה משלבים אותך בתפקיד המתאים לך שימצה את מלוא הפוטנציאל שלך. נ' ממחיש את דבריו על ידי דוגמה. "כך למשל, כאשר שאלנו איך יכשירו אותנו בפרק זמן קצר למשימות מורכבות בתכנות וסייבר הסבירו לנו שבמבצע בחיל מודיעין לימדו קבוצת משרתים את השפה הערבית בתוך חודש, מערכת הביטחון מיומנת מאוד בהקניית ידע פרקטי וממוקד בפרק זמן קצר".

"אף שאיני יודע מה יביא העתיד, אני מאמין שהכשרתי בקודקוד פתחה בפניי דלת להמשיך ולהתקדם בתפקידים בכירים ומשמעותיים נוספים שיאפשרו לי מימוש עצמי ותרומה למערכת הביטחון ולתוך המגזר פנימה".

ההרשמה למחזור ב' של קודקוד נמצאת בעיצומה.

לחצו כאן ואולי תזכו להתקבל למשרת חייכם>>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר