בפגישה עם נתניהו

הנשיא ולדימיר פוטין לאמה של נעמה יששכר: "יהיה בסדר"

פוטין נפגש בירושלים עם ראש הממשלה ורעייתו, ובמהלך הפגישה הצטרפה אמה של נעמה יששכר, לה אמר: "הכל יהיה בסדר" • נתניהו: "מודים לך על הקשר האמיץ שמשרת את השלום באזור" (מדיני)

נתניהו ופוטין, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע מיד לאחר נחיתתו הבוקר (חמישי) בנתב"ג, למעון ראש הממשלה בירושלים, שם נפגש עם רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

פוטין, שהגיע לישראל יחד עם עשרות ראשי מדינות מהעולם להשתתף בטקס המרכזי לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, במסרת 'פורום השואה הבינלאומי', נפגש גם את יפה יששכר, שבתה, נעמה, כלואה ברוסיה.

בסיום הפגישה, בהצהרה שמסר לכלי התקשורת סיפר נשיא רוסיה כי אמר ליפה יששכר כי "הכל יהיה בסדר". הוא הוסיף כי היום תיפגש נעמה יששכר עם מי שאחראי על זכויות אדם ברוסיה.

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "אני רוצה לקבל בברכה את ידידנו הגדול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שרה ואני שמחים לארח אותך שוב בביתנו כאן בירושלים, ולהודות לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים שלנו, את המדינות שלנו ואת השלום והיציבות באזור. ברוך בואך לירושלים".

פוטין אמר: "כבוד ראש הממשלה ועמיתים נכבדים, אני רוצה להודות לכם על ההזמנה להגיע. אנחנו עובדים באופן סדיר ביחד עם כבוד ראש הממשלה. הייתה לנו מסקנה מזמן להגיע לפה לביקור בישראל".

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"אני בטוח שזה יסייע לקדם את היחסים הבילטרליים שלנו, וכמובן היום אנחנו מזכירים את הקורבנות של השואה. אני רוצה להודות עוד פעם לכבוד רה"מ וגם לרעייתו על ההזמנה לבקר בישראל. תודה רבה".

בתום הפגישה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "סיימנו עכשיו פגישת עבודה מצוינת בין הנשיא פוטין לביני. בסופה, הנשיא פוטין ביקש להביא את יפה, אמה של נעמה יששכר. זו הייתה פגישה מאוד מרגשת. אני מאוד מודה לך על המחווה ידידי הנשיא".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר לאחר הפגישה: "עמיתים נכבדים, חברים. אכן נפגשתי עכשיו עם אמה של נעמה, זה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי העמדה של כבוד ראש הממשלה - להחליט בצורה המתאימה, כל זה נלקח בחשבון בזמן קבלת החלטה. היום תבקר נעמה את מי שאחראית על שמירת זכויות האדם ברוסיה. אמה מאוד מרגשת ותומכת בבת שלה. אמרתי לה ואני אגיד את זה עוד הפעם - הכל יהיה בסדר".

בנתב"ג, קיבל את פני נשיא רוסיה, שר החוץ ישראל כ"ץ שאמר: "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה ואת חלקו המכריע של הצבא האדום בתבוסת גרמניה הנאצית ושחרור מחנות המוות, בהם אושוויץ".

הוא הוסיף, "בנימה אישית, בזכות הצבא האדום אמי שהייתה באושוויץ, ניצלה, עלתה לישראל והקימה משפחה. תודה. ובקשר לניתוח ההיסטורי, מה היה באותו זמן, אנחנו בתור מי ששוחררו יודעים בדיוק מי שחרר, יודעים את האמת ההיסטורית".

לקראת הפגישה אמרה יפה יששכר, אימה של נעמה: "אני מתרגשת מאוד. אחרי תשעה חודשים ארוכים סוף סוף אקבל תשובות. אני לא מאמינה שאני הישראלית הפשוטה תפגוש את פוטין במעמד כזה".

הטקס המרכזי יחל בשעה 13:30 ב'יד ושם', שם ישתתפו עשרות מנהיגים מרחבי העולם שיקראו "לעולם לא עוד". באירוע המרכזי ינאמו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו, סגן נשיא ארה"ב, נשיא רוסיה, הנסיך צ'רלס ונשיא גרמניה.

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר