זו המחלה ששליש מאוכלוסיית העולם סובל ממנה

שכיבה על כיסא הטיפולים של רופא השיניים אינה חוויה נעימה במיוחד ולכן, אין זה פלא שרוב בני האדם נמנעים ממנה. אולם ממצא חדש עשוי לגרום לכם לקבוע תור מיד: עששת פוגעת ברבים מאיתנו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בינות לקידוח, לחיטוט ולהמוני האביזרים החדים, אין פלא שרוב בני האדם אינם אוהדים גדולים של רופאי שיניים. אולם ממצא שפורסם בכתב העת למחקרים דנטליים, עשוי לגרום לכם לקבוע תור באופן מיידי.

על פי תסקיר בינלאומי שבחן 378 מחקרים שכללו 4.7 מיליון אנשים ברחבי העולם, בין השנים 1990 ל-2010, לפי ההערכות, ל-2.4 מיליארד בני אדם יש עששת לא מטופלת בשיניהם הקבועות ו-621 מיליון ילדים סובלים ממנה בשיניהם המתחלפות.

במילים אחרות, שליש מהציבור סובל מבעיה ידועה שניתנת למניעה בקלות, כאשר כ-190 מיליון מקרים חדשים צפויים להתרחש מדי שנה.

"זה מדאיג לראות שמניעה וטיפול בעששת הוזנחו ברמה זו", אמר החוקר הראשי, וגנר מרקנס, מאוניברסיטת קווין מרי בלונדון. "עששת היא נטל כלכלי משמעותי. אם היא לא מטופלת, היא מובילה לפרודוקטיביות לקויה ולהיעדרות מהעבודה אצל מבוגרים ולנוכחות וביצועים גרועים בבית הספר אצל ילדים".

בנוסף, היא יכולה להוביל לבעיות כמו חורים, מחלות חניכיים או מוגלה, שכן החומצות בפה ממסות את שכבות השיניים החיצוניות. אז מי האשם? מומחים מסכימים כי הגורם העיקרי הוא צריכת מאכלים מלאי סוכר לעתים תכופות.

אך לא משנה מהי הסיבה, מרקנס אומר דבר אחד בוודאות: "מה שברור הוא שמדובר בבעיה מרכזית בבריאות הציבור וכדאי להיות מודעים אליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר