אויה, הילד נשך את חבר שלו; האם זה תקין? ומה עושים?

פתאום זה קורה. הוא תוחב את שיניו לתוך זרוע של ילד אחר בגן השעשועים וזה לא נעים בכלל. אתם מתחילים לחשוש שאולי אתם מגדלים בבית פסיכופת. אז האם יש לכם ממה לדאוג? רופאת ילדים מייעצת (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם נמצאים בגן השעשועים עם ילדכם, צופים בו מתרוצץ ומתרועע עם שאר בני גילו, כשפתאום זה קורה. הוא תוחב את שיניו לתוך זרוע של ילד אחר. לא נעים בכלל. אתם מתחילים לחשוש שאולי אתם מגדלים בבית פסיכופת. אל דאגה, הורים יקרים, נשיכה בקרב פעוטות היא חלק נורמלי בהתפתחותם. עם זאת, אתם כן רוצים להעביר לו מסר שהתנהגות מסוג זה אינה מקובלת. איך אתם אמורים לעשות את זה בדיוק? ד"ר וויטני קאסארס, רופאת ילדים, נותנת את עצתה.

מדוע ילדים נושכים? "תינוקות שמצמיחים שיניים או לומדים לחקור, ינשכו לפעמים", אומרת ד"ר קאסארס. "בשלב הינקות, ילדים שעדיין לומדים לדבר - וחסרים להם כישורי השפה שיעזרו להם לבטא את רגשותיהם - ינגסו עוללים אחרים כשירגישו מתוסכלים או מרוגשים". ולפעמים ילדים נושכים רק כדי לראות איזו תגובה הם ישיגו, או כשהם משתוקקים לתשומת לב.

אז מה עליכם לעשות כשאתם רואים את יורש העצר שלכם נושך? "כדי להפסיק את המנהג הזה, על ההורים להתייחס אליו במהירות עם תגובה נחרצת ומיידית", אומרת ד"ר קאסארס. "אתם יכולים לומר 'אנחנו לא נותנים ביס. נשיכות פוגעות באנשים אחרים'. הימנעו ממתן הסברים ממושכים וזכרו להישאר רגועים, גם אם אתם מוטרדים מההתנהגות הזו.

הפרידו את הילדים שהיו מעורבים בתקרית, נחמו את הקרבן והעניקו לילד זה את מירב תשומת הלב מיד לאחר האירוע. "באופן אידיאלי, כדאי לצמצם את הנשיכה בפעם הראשונה שאתם רואים אותה קורית, אבל אם היא מתרחשת בשנית, תנו תוצאה למעשה שלהם (כמו פסק זמן מהליכה לגינה), כך שהם ידעו שהתנהגות זו אינה באה בחשבון.

מה תוכלו לעשות כדי לוודא שהפעוט שלכם לא ינשך שוב? תנו לילדכם חלופות ספציפיות לנגיסה. "את הפעוטות המבוגרים יותר, אתם יכולים ללמד להשתמש בביטויים כמו 'אני כועס' או 'זה שלי' כשהם חשים כועסים", אומרת ד"ר קאסארס. כאשר ילדכם משתמש בשיטות מקובלות יותר כדי לבטא את רגשותיו, דאגו לשבח אותו כך שתחזקו את ההתנהגות החיובית בה נקט.

עוד משהו שכדאי לדעת: "נשיכה מזדמנת שכיחה בקרב תינוקות ופעוטות, אך אם ילדכם נושך בקביעות, בקשו מרופא הילדים שלכם עזרה בקביעת הטיפול בבעיות בסיסיות כלשהן", מייעצת ד"ר קאסארס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר