פורום השואה הבינלאומי

ראש הממשלה נאם בטקס המרכזי: לא תהיה שואה נוספת

"האנטישמיות לא נעצרת ביהודים", אמר נשיא המדינה בטקס לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ • נתניהו: "לפני 80 שנה, כשהעם היהודי עמד בפני השמדה, העולם הפנה את גבו" (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90; צילום וידאו: לע"מ)

עשרות ממנהיגי מדינות העולם משתתפים היום (חמישי) בטקס המרכזי לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, שנערך השנה לראשונה ב'יד ושם' שבירושלים.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח את הטקס ואמר כי "עבור מיליוני בני העם שלי שהושמדו בשואה, ועבור מיליוני הנרצחים וקורבנות מלחמת העולם השנייה, בעלות הברית בחרו מאוחר מדי. לצד זאת, הן הצליחו לעמוד מול המפלצת הנאצית ולומר, עד כאן. בסופו של יום, החירות, כבוד האדם, והברית למען החיים ניצחו במלחמת העולם השנייה".

"כבוד האדם, החירות, סולידאריות אנושית - כל אלה עלו בעשן המשרפות של אושוויץ, תורת הגזע הנאצית עלתה בחייהם של למעלה מ - 66 מיליון בני ובנות אדם! שלא נתבלבל, אנטישמיות לא עוצרת ביהודים. אנטישמיות וגזענות הן מחלה ממארת, שהורסת ומפרקת חברות ומדינות מבפנים, ואף חברה ואף דמוקרטיה לא חסינה מפניהן".

ריבלין המשיך, "האנטישמיות לא השתנתה, אבל אנחנו השתנינו. מדינת ישראל איננה קורבן. לעולם נגן על עצמנו בעצמנו, וכמדינתו של העם היהודי היא לעולם תהיה ערבה לקהילות היהודיות בתפוצות, לשלומן ולביטחונן".

אחריו עלה לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי "ישראל אסירת תודה לנצח על ההקרבה האדירה שנעשתה על-ידי בעלות הברית להביס את הנאצים ולהציל את הציוויליזציה המשותפת שלנו. ללא ההקרבה הזאת - לא היו ניצולים היום".

"ובכל זאת אנחנו זוכרים גם שלפני 80 שנה, כשהעם היהודי עמד בפני השמדה, העולם הפנה את גבו אלינו והשאיר אותנו לגורל אכזרי ביותר. עבור רבים, אושוויץ הוא הסמל של הרוע, הוא בהחלט זה. עבור העם היהודי, אושוויץ הוא יותר מסמל הרוע האולטימטיבי. הוא גם הסמל האולטימטיבי של העוצמה היהודית. זהו השילוב של מה שיכול לקרות כשלאנשינו אין קול, אין אדמה, אין מגן. היום יש לנו קול, יש לנו ארץ ויש לנו מגן".

נתניהו המשיך: "העם היהודי למד את לקחי השואה: תמיד לקחת ברצינות את האיומים של אלו שמבקשים להשמידנו, להתעמת עם איומים כשהם קטנים ומעל הכל - למרות שאנחנו מאוד מאוד מעריכים את תמיכת ידידינו - שתמיד יהיה לנו הכוח להגן על עצמנו בעצמנו. למדנו שישראל צריכה תמיד להישאר אדון לגורלה".

ראש הממשלה הוסיף כי הוא "מודאג שעדיין לא ראינו עמדה מאוחדת נגד המשטר הכי אנטישמי בעולם, שמבקש לפתח נשק גרעיני ולהשמיד את המדינה היהודית. ישראל מצדיעה לנשיא טראמפ ולסגן הנשיא פנס על העמידה מול הדיקטטורה של איראן שמדכאת את עמה ומאיימת על שלומו וביטחונו של העולם כולו. כראש ממשלת ישראל אני מתחייב שהמילים 'לעולם לא עוד' לא יהיו סיסמה ריקה מתוכן, אלא ציווי מתמיד לפעולה. עם ציווי זה נמשיך את מסע התקומה המופלא של עמנו".

(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר