לאחר הביקור

הנשיא פוטין לרבה של רוסיה: התרגשתי בישראל

לאחר ביקורו בישראל במסגרת 'פורום השואה' הביע הנשיא ולדימיר פוטין בפני רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר את התרגשותו מסדרת האירועים בארץ וציין כי ברוסיה אין אנטישמיות (חרדים)

הנשיא פוטין עם הרב לאזאר (צילום: מבשר טוב - מוסקבה)

יהודי רוסיה הביעו סיפוק רב, מביקורו של הנשיא ולדימיר פוטין בישראל, במסגרת אירועי 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ על ידי כוחות הצבא האדום, וסיום מלחמת העולם השנייה והשתתפותו של פוטין בחנוכת אנדרטה בגן סאקר בירושלים לזכר המצור על העיר לנינגרד.

יחד עם פוטין, כחלק מהמשלחת הממשלתית, הגיע רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר.

הנשיא עדכן את הרב הראשי על פגישתו בבית ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הגב' יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר הכלואה במוסקבה, ואת הדברים שאמר לה על בתה נעמה.

בפגישה עצמה אמרה יפה לפוטין: "בעשרת החודשים האחרונים, שהיתי בקהילה היהודית במוסקבה, שם הבנתי כמה הקהילה היהודית רוחשת לך כבוד, ושאין כל אנטישמיות ברוסיה רק בגלל המאמצים שלך", זת על רקע המהלכים שהוביל גם הרב לאזאר בסוגיה והעזרה שהקהילה היהודית העניקה למשפחת יששכר בכל החודשים האחרונים.

עם סיומם של האירועים, התבטא פוטין בפני הגר"ב לאזאר, כי האירועים גרמו לו להתרגשות והנאה גדולה. פוטין הביע שמחה מהכינוס שייערך השבוע במוסקבה של "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה".

הנשיא ציין בפני הרב הראשי, כי אין היום ברוסיה מצב של אנטישמיות, לעומת אירופה ואפילו ארה"ב בהן האנטישמיות גואה, ואילו ברוסיה משתפרת האווירה בפעילות אינטנסיבית של הממשל ופעילות הקהילה היהודית, תוך שיתוף פעולה הדדי, אשר גורם כבוד רב ליהודי רוסיה החיים בשלום עם כל העמים וכל הדתות שבמדינה.

בדבריו באירוע המרכזי ב'יד ושם', אמר פוטין בפני עשרות הנשיאים ומנהיגים בעולם: "היום אנו זוכרים את כל קורבנות הנאצים, בהם שישה מיליון יהודים שנספו במחנות ההשמדה, שנרצחו על-ידי הנאצים, מתוכם 40% הם אזרחי ברית המועצות לשעבר. לכן, השואה הייתה ועדיין הפצע העמוק שלנו. זוהי טרגדיה שנזכור לעד. פשעי הנאצים, הפעילות המחושבת שלהם - כפי שהם קראו לה 'הפתרון הסופי של הבעיה היהודית' - היא למעשה אחד הדפים הנוראים בתולדות האנושות. יש לזכור שהיו משתפי פעולה למעשים הנוראיים האלה, ואכזריותם עלתה על האכזריות הנאצית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר