ב'עוצמה' תקפו את היועץ

בדרך לפסילה? היועמ"ש דורש הסברים מח"כ היבא מיזבק

היועץ המשפטי לממשלה, שיגר מכתב לחברת הכנסת היבא יזבק מ'הרשימה המשותפת', ודרש ממנה הסברים מדוע היא מדברת נגד צה"ל. בעוצמה יהודית תקפו את היועמ"ש (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (ראשון), כי הוא דורש מח"כ היבא יזבק, הסברים על הפעילות שלה כנגד חיילי צה"ל, זאת טרם הדיון על פסילתה.

ההודעה של מנדלבליט הגיעה על רקע בקשת מספר מפלגות, אליהן הצטרפה אף 'כחול לבן', שביקשו מיו"ר ועדת הבחירות לפסול את יזבק מלהתמודד לכנסת.

הסיבה לפסילתה נעוצה בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, העוסק ב"תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

המכתב ששלח היועמ"ש, נשלח ע"י מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, ענר הלמן, לבאי-כוחה של יזבק, במכתב נאמר, כי "היועמ"ש רואה בחומרה רבה התבטאויות שמהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל".
עוד נמסר, כי הבהרה זו נדרשת בכדי שיוכל מנדלבליט להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה של יזבק.
התנהלות דגל בפסילת ח"כ יזבק; פאנל סוער באולפן 'כיכר'

עיקר הקצף של מנדלבליט יצא על הראיון שנתנה לאחרונה יזבק ל'חדשות 13', שם היא דיברה מפורשות כנגד חיילי צה"ל.

בראיון שאל אותה המראיין: האם זה חלק מהתנגדות סבירה מבחינתך, ולגיטימית לכיבוש, לפגוע בחיילים או לפגוע ברמטכ"ל?

ח"כ יזבק: "החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם".

מראיין: כלומר, את תופסת כלגיטימי פגיעה בחיילים?

ח"כ יזבק: "מה שלא לגיטימי זה המשך הכיבוש".

בעוצמה יהודית, שמועמד מטעמה נפסל לרוץ לכנסת, אמרו בתגובה לבקשת מנדלבליט: "מסתבר שהיועץ המשפטי לממשלה מנהיג דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים. היועמ"ש לא טרח לפנות לבן ארי, מרזל וגופשטיין בטרם קבע, כי יש לפסול את מועמדותם לכנסת, ואילו במקרה של יזבק שהתבטאויותיה חמורות בהרבה יבקש היועמ"ש מיזבק לערוך מקצה שיפורים ולהגיש הבהרות מאולצות".

עוד נמסר, כי "הודעת היועץ המשפטי לממשלה תמוהה ביותר, נוכח העובדה שיזבק הגישה אחר הצהרים תצהיר מטעמה ובו בחרה להתעלם ממרבית האמירות החמורות שיוחסו לה. היועץ המשפטי לממשלה למעשה מבהיר הערב: דין אחד ליהודים, דין אחד לערבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר