העולם כולו חושש

80 הרוגים מנגיף ה'קורונה'; בישראל - שניים אושפזו בבידוד

הסינים מדווחים על 80 בני אדם לפחות שמתו מנגיף ה'קורונה' המסתורי - עלייה של פי שלושה בתוך יומיים. מחוז חוביי בסין בו מתגוררים 59 מיליון בני אדם נמצא תחת הסגר. ומה קורה בישראל? (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בשבט תש"פ | 27.01.20
נהגי אובר סינים מוכנים להסיע רופאים בוואהן (צילום: מתוך טוויטר)

משרד הבריאות הסיני מסר הלילה (שני), כי מספר הנספים כתוצאה מהתפרצות נגיף ה'קורונה' עלה ל-80 - עלייה דרסטית תוך יומיים, ומספר מקרי ההידבקות שאושרו עד כה עומד על 2,744 חולים. לפי המשרד, 769 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף נחשפו ביממה האחרונה.

הממשל הסיני אישר גם חמישה מקרי הידבקות בהונג קונג ושניים נוספים במקאו. מרבית החולים בנגיף אותרו עד כה בסין, אך מספר קטן של נדבקים אותרו גם בצרפת, ארצות הברית, אוסטרליה ומדינות רבות נוספות.

פינוי העובד הסיני (צילום: דוברות מד"א)

גם בישראל אושפזו בבידוד שניים, מחשש להידבקות בנגיף. אישה שחזרה מסין בימים האחרונים אושפזה בבידוד בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב מחשש שנדבקה בווירוס.

בנוסף, בבית החולים 'ברזילי' באשקלון אושפז אמש בבידוד אזרח סיני בן 32, המתגורר בבאר שבע ועובד בשדרות, מחשש שנדבק בווירוס, לאחר שלפני כשבועיים חזר מסין. הבוקר, נמסר מבית החולים כי "הפועל הסיני, שאושפז אתמול עם חשד למחלת קורונה, שהה בבידוד במהלך הלילה ובבדיקות שנלקחו התגלה נגיף שפעת. הוא מקבל טיפול כנגד שפעת ומשוחרר לביתו".

מבית החולים איכילוב נמסר כי "מטופלת ישראלית בשנות ה-60 לחייה שחזרה לפני ארבעה ימים מסין התקבלה היום במחלקה לרפואה דחופה של איכילוב עם חום וסימנים למחלה נשימתית. היא הוכנסה מיד לבידוד הייעודי במיון מחשש להדבקות בנגיף הקורונה בתנאים הנדרשים. מצבה טוב והיא ועלתה לאשפוז בבידוד במחלקה פנימית. בית החולים נערך מראש לחשיפת הנגיף כאן בארץ ומיד הפעיל את כל מנגנוני הבטיחות הנדרשים ומתן טיפול מתאים לפי הנחיות משרד הבריאות והיחידה למחלות זיהומיות".

אדם מתמוטט במעלית לאחר שככל הנראה נדבק במחלה

הסינים לחוצים ובצדק מנגיף הקורונה, נגיף ממשפחת הסארס שגרם בעבר למאות הרוגים בסין. כדי למנוע את התפשטות המחלה המדבקת החליטו הסינים על צעדי ענק חסרי היקף. התנועה במחוז חוביי בו מתגוררים 59 מיליון בני אדם, הוגבלה כמעט לחלוטין. בעיר וואהן בירת המחוז, והעיר בה התגלתה מחלה מלכתחילה, הוטל סגר מוחלט. שירותי התחבורה הציבורית הופסקו לגמרי מאז יום חמישי וגם נסיעה בכלי רכב פרטיים אסורה.

נהג מונית ברחובות ווהאן

בעולם חוששים, כי הסינים מסתירים את המספרים האמיתיים וכי מספר החולים והמתים גדול הרבה יותר. כמה מקרים של המחלה הגיעו גם לצרפת, ארצות הברית, אוסטרליה ומדינות רבות נוספות. כרגע אין תרופה לטיפול במחלה והחולים הרבים שצובאים על בתי החולים במחוז יכולים לקבל רק טיפול תמיכתי של חמצן.

ברשת ישנם תיעודים של רחובות ריקים ושל אנשים שמתמוטטים באמצע הרחוב לאחר שנדבקו בנגיף המסוכן.

משרד הבריאות הודיע אמש כי "במסגרת הערכת מצב נוספת שקיימו היום במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, הוחלט להמליץ לציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין. במשרד ממליצים לא להגיע כלל למחוז חוביי בסין וכי יש לשים לב ולעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות ע״י השלטון הסיני בערים השונות בזמן אמת".

(צילום: דוברות ביה"ח ברזילי)

במשרד מציינים כי מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה, ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם.

במשרד מבקשים להדגיש שכל מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה - לא צריך להיבדק!

בנוסף, פרסם המשרד הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית (חום ושיעול) בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין:

  • יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים.
  • יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.
  • עד לבדיקת הרופא יש לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר.
  • בכניסה למרפאה או לחדר מיון יש לדווח מיידית לפקיד הקבלה או לאחות על סמני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין ב-14 יום טרם הופעת סמני המחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר