העולם חושש

מספר הנספים מנגיף ה'קורונה' זינק ל- 106

נגיף 'הקרונה' ממשיך להתפשט בסין ורשויות הבריאות במדינה עדכנו כי מספר הקורבנות כתוצאה מהנגיף זינק ל- 106 • מספר הנדבקים בנגיף הקטלני עלה ל- 4500 (חדשות בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נגיף 'הקרונה' ממשיך להתפשט בסין ורשויות הבריאות במדינה עדכנו הלילה (שלישי) כי מספר הקורבנות כתוצאה מהנגיף זינק ל- 106. מספר הנדבקים בנגיף הקטלני עלה ל- 4500.

בתוך כך, הרשויות בעיר הסמוכה לבייג'ינג, טאנגשאן, המהווה מוקד לתעשיית הפלדה במדינה, הודיעו על הפסקה זמנית של שירותי התחבורה הציבורית בשטחיה בכדי לנסות ולמנוע את התפשטות הנגיף הקטלני.

הסינים חוששים מנגיף הקורונה, נגיף ממשפחת הסארס שגרם בעבר למאות הרוגים בסין. כדי למנוע את התפשטות המחלה המדבקת החליטו הסינים על צעדי ענק חסרי היקף. התנועה במחוז חוביי בו מתגוררים 59 מיליון בני אדם, הוגבלה כמעט לחלוטין. בעיר וואהן בירת המחוז, והעיר בה התגלתה מחלה מלכתחילה, הוטל סגר מוחלט. שירותי התחבורה הציבורית הופסקו לגמרי מאז יום חמישי וגם נסיעה בכלי רכב פרטיים אסורה.

בעולם חוששים, כי הסינים מסתירים את המספרים האמיתיים וכי מספר החולים והמתים גדול הרבה יותר. כמה מקרים של המחלה הגיעו גם לצרפת, ארצות הברית, אוסטרליה ומדינות רבות נוספות. כרגע אין תרופה לטיפול במחלה והחולים הרבים שצובאים על בתי החולים במחוז יכולים לקבל רק טיפול תמיכתי של חמצן.

בשל הנגיף: הרופא התמוטט באמצע הניתוח

משרד הבריאות הישראלי פרסם הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית (חום ושיעול) בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין:

  • יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים.
  • יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.
  • עד לבדיקת הרופא יש לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר.
  • בכניסה למרפאה או לחדר מיון יש לדווח מיידית לפקיד הקבלה או לאחות על סמני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין ב-14 יום טרם הופעת סמני המחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר