ושבו בנים לגבולם

בנו של ניצול השואה אלי ויזל: אני לומד דף היומי

אלישע ויזל סיפר בראיון שהעניק על חזרתו לחיי הדת, ועל התפילה שלו בסידור שירש מאביו, ניצול השואה המפורסם אלי ויזל: "אבא תמיד אמר ששאיפתו הוא להיות יהודי טוב" (בעולם)

אלי ויזל ז"ל (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

אלישע ויזל, בנו יחידו של הסופר זוכה פרס הנובל אלי ויזל ז"ל, חושף בראיון מרגש עם ה'ניו יורק פוסט' על חזרתו לשורשיו היהודיים וציין שהוא מנהל אורח חיים דתי ואף קובע עתים לתורה.

אלי ויזל, חתן פרס נובל וסופר ששמו נקשר עם מוראות השואה וגבורת התקומה, גדל בבית של חסידי ויז'ניץ בעיירה סיגט במורמורש שברומניה, אבל אחרי שחווה על בשרו את זוועות השואה ועבר שבעה מדורי הגיהנום של אושוויץ זנח את אמונתו והתרחק מהדת.

אחרי השואה, כתב ספר ביידיש בשם "והעולם שתק", על חוויותיו בשואה. היה זה מהספרים הראשונים שפירטו את שהתרחש בתוך המחנות. בהמשך כתב את ספרו האוטוביוגרפי "הלילה" שהפך לרב-מכר ונחשב ליצירה מונומנטלית על השואה, וכך הפך לאביר זכיות אדם ולדמות מרכזית בתחום הנצחת השואה, מה שזיכה אותו בפרס נובל.

ויזל נפטר לפני ארבע שנים והשאיר אחריו את בנו יחידו אלישע בן 47 ואבא לשתיים, שקרוי על שם סבו החסיד ר' שלמה אלישע הי"ד שנספה בצעדות המוות במחנה בוכנוולד.

ויזל הבן הוא איש עסקים ומומחה בתחום אבטחת מידע. שימש בתפקידים בכירים בענקית הפיננסים 'גולדמן סאקס' אך לאחרונה עזב את עולם העסקים כדי להצטרף לצוות הקמפיין לנשיאות של מייק בלומברג ראש עיריית ניו יורק לשעבר.

בניגוד לאביו, הוא ממעט מלהתבטא בפומבי, אך שבר את שתיקתו בראיון מיוחד לעיתון 'ניו יורק פוסט' לציון שבעים וחמש שנים לשחרור מחנות ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

הראיון מתמקד בעיקר בדמותו הגדולה של אביו, אך בין השאר חשף ויזל שהוא בעצמו מתקרב ליהדות ואף קבע עתים לתורה.

בראיון הוא מרחיב על יחסיו עם אביו כמתבגר ועל רצונו לבנות לעצמו זהות נפרדת הרחק מצלו הגדול של אביו ולשם כך התנער מזהותו היהודית, ואיך הוא חזר לשורשיו.

"אם היית אומר לי לפני שלושים שנה שיום אחד אני אלמד דף היומי כל יום הייתי אומר שזו פנטזיה", אומר ויזל המציין שהוא מתפלל בסידור תפלה שירש מאביו. "אבא שלי תמיד אמר ששאיפתו הוא להיות יהודי טוב", הוסיף.

אברהם פריד מציג: המכתב שקיבלתי מאלי ויזל (מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר