בשל הנגיף

השר יעקב ליצמן אסר על כניסת טיסות מסין

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע כי עד להודעה חדשה יהיה איסור על כניסת טיסות מסין לישראל זאת בשל החשש להידבקות בנגיף הקורונה שגבה את חייהם של מאות (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מגיפת ה'קורונה', החלה להתפשט בעולם ובמשרד הבריאות לא לוקחים סיכונים. שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הערב (חמישי), כי אסר על כניסת טיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לדבריו, "המקרים הרבים שהתגלו באירופה מחייבים אותנו לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על האוכלוסיה בישראל".

ליצמן הוסיף כי עד כה לא אומת מקרה של הידבקות בנגיף בישראל. זאת לאחר שכמה מקרים בהם חששו כי מדובר בנגיף הקורונה התברר כי מדובר בשפעת בלבד.

חברת אל על הודיעה אף היא כי תפסיק בתקופה הקרובה את טיסותיה לסין וממנה עד חלוף הנגיף הקטלני שגבה את חייהם של מאות בני אדם בסין.

בשל הנגיף: הרופא התמוטט באמצע הניתוח • צפו

אמש (רביעי), קיים מנכ"ל משרד הבריאות יחד עם כל בכירי מערכת הבריאות בישראל ישיבה מיוחדת עם צוות טיפול במגיפות (צט"מ) ושם הגיעו למסקנה שהגעת הנגיף לארץ הוא רק עניין של זמן.

בישיבה הוצגו נתונים מהעולם ודרכי ההתמודדות והצעדים שננקטו על ידי משרד הבריאות בהיבטים מקצועיים ולוגיסטיים.

בדיון נסקרה הירידה בתנועה מסין לישראל שחלה ביממות האחרונות. משרד הבריאות יפעל בשיתוף עם משרדי הממשלה האחרים לצמצום עד כדי הפסקה של כניסה של אזרחי סין לישראל.

ישראלים שחזרו מסין ב-14 הימים האחרונים או ישראלים שיחזרו מסין וסובלים מסימפטומים של חום ושיעול צריכים לפעול על פי ההנחיות שפרסם משרד הבריאות:

  • יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או בחדר מיון
  • יש לעדכן טלפונית מראש וליידע את הצוות המטפל, כי המטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין טרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים.
  • להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.
  • לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר.
  • בכניסה למרפאה או לחדר מיון, יש לדווח מיידית לפקיד הקבלה או לאחות על סימני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין ב- 14 יום טרם הופעת סימני המחלה.

במקביל במשרד הבריאות אומרים שלגבי ישראלים ששהו בסין בשבועיים האחרונים, המשרד יגבש הנחיות מיוחדות אף אם הם אינם מגלים סימפטומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר