ביום ההילולא

נפטרה האישה שהבבא סאלי עשה בביתה נס

היום (חמישי), יום ההילולא של הבבא סאלי זיע"א, הלכה לעולמה האישה הצדקנית, הרבנית עליה אסולין ע"ה מצפת, שהבבא סאלי עשה בביתה נס מפתיע במיוחד (דיין האמת)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

היום (חמישי), יום ההילולה של הבבא סאלי זיע"א, הלכה לעולמה האישה הצדקנית, הרבנית עליה אסולין ע"ה מצפת.

מתברר שבינה ובין הבבא סאלי ישנו קשר מעניין במיוחד. בספר 'אוהבם של ישראל' שראה אור לא מזמן, מסופר על הבבא סאלי סיפורים שראו אור לראשונה, בין הסיפורים מופיע הסיפור המעניין הבא: באחד הפעמים הבבא סאלי הזדמן להגיע לעיר צפת תובב"א להשתטח על קברי צדיקים ונזכר שבאותו היום יש 'הילולה' לאחד מאבותיו הקדושים. הרב היה שרוי בצער שלא יוכל לקיים את ההילולה כפי שרצה עם סעודה מכובדת.

אחד מאנשיו שהתלווה עמו אמר לו, מדוע הרב שרוי בצער? נקיים פה בצפת את ההילולה ונערוך סעודה. מיד פנו לאיש החסד הרב חיים אסולין ז"ל, שהיה מוכר על כל אנשי צפת. הרב אסולין שמח מאד על הפנייה אליו והזמין את הבבא סאלי לערוך את ההילולה בביתו.

אשתו, הרבנית עליה אסולין, הייתה רגילה שבביתה תמיד היו סירים מוכנים לאורחים שיפתיעו, אך בדיוק באותו יום הכינה שתי מנות רק לה ולבעלה. הרבנית חשה חוסר נוחות ומבוכה, כיצד תוכל לארח את הצדיק ואנשיו לערוך את ההילולה כראוי.

כשהבבא סאלי נכנס לביתה, סיפרה לו הרבנית עליה איך תמיד בביתה היא מכינה ומתכוננת לאורחים ואילו בדיוק היום היא נותרה ללא אוכל עבורם. הבבא סאלי שראה את צערה, ביקש מגבת, הניח על הסיר והתפלל, והנה זה פלא שהסירו את המגבת מהסיר, צצו לפתע עופות וירקות מבושלים בדיוק לכל האנשים שנכחו במקום.

הנוכחים התפלאו ושאלו את הבבא סאלי איך קרה הדבר, הוא ענה ואמר שלו בגללו זה קרה אלא בגלל מצוות הכנסת אורחים של הרבנית קרה הנס.

כך חגגו הצדיק ואנשיו את ההילולה כשחיוך על פניהם ועל פני הרבנית עליה.

באורח פלא בדיוק היום, יום הילולת הצדיק הבבא סאלי, נפטרה לבית עולמה האישה הצדקת הרבנית עליה אסולין שכל העיר צפת הכירה והעריכה.

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר