"האמת"

מנויי 'הפלס' הופתעו לקבל עיתון נוסף בתיבת הדואר

עיתון 'האמת' הופיע הבוקר בתיבות הדואר של מנויי 'הפלס', העיתון עוסק אך ורק במאבק בגיוס, הרקע: האסיר יהודה טומבק שהיה במרכז העימות הפנימי בפלג משתחרר (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, פלאש 90)

מנויי העיתון 'הפלס' הופתעו לגלות הבוקר עיתון נוסף בתיבת הדואר שלהם, דומה להפליא בעיצובו לעיתון 'הפלס', העיתון 'האמת' גליון מספר 1, של ה"פלג של הפלג" בעמודו הראשון הוראות מאת הגר"צ פרידמן שמוביל קו מיליטנטי יותר משאר חבריו להנהגת הפלג בנושא גיוס בני הישיבות ודרכי המאבק.

בעמוד הראשון של העיתון בן ה-23 עמודים נכתב, כי "המערכה האדירה של היהדות החרדית כנגד גזירת הגיוס הנוראה שבה והתחדשה בשבועות האחרונים. עם מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה הרב יהודה טומבק כדרכו הטהורה של רבינו בעל הדרכי שמואל זצוק"ל, ובהוראתו של רבינו הגאב"ד הגאון הגדול רבי צבי פרידמן וגדולי התורה וראשי הישיבות".

כמו כן, מתפרסם "ראיון מרתק ומעצים עם האסיר הרב יהודה אלימלך טומבק הפותח צוהר לעולם של מסירות נפש בתוככי הכלא הצבאי"

הרקע להקמת העיתון היא טענת עסקנים המקורבים להגר"צ פרידמן, כי עיתון 'הפלס' לא העניק גיבוי לאסיר יהודה טומבק שישב חודשיים בכלא הצבאי לאחר שנעצר על ידי משטרה צבאית, בהגיעו לנתב"ג בבידוק משטרת הגבולות, בעיתון 'האמת' מובא הבוקר צילום מכתבה שפורסמה בעיתון 'הפלס' בעבר על הפגנות שנערכו בהוראת הגר"ש אוירבך זצ"ל בזמנו למרות שנעצר בנתב"ג, בכך הם למעשה מוכיחים כי הסיבה להתעלמות מהאסיר טומבק היא לא בגלל הוראה ישנה לא להפגין על הנעצרים בנתב"ג.

עסקן מוכר המקורב למוצאים לאור של העיתון החדש אומר ל'כיכר השבת': "בעיתון החדש אין מילה אחת חוץ ממלחמה בגיוס, האסיר הרב טומבק משתחרר הבוקר אחרי חודשיים שישב במסירות נפש בגלל הוראת מרן ר' שמואל זצ"ל לא להתייצב, הוא משתחרר ומה יראה? שהפקירו אותו? שאנחנו ששלחנו אותו למצב הזה של להיות עריק עושים שיקולים צרים ולא מגבים אותו? מה נסביר, שעיתון הפלס לא נשמע לרוב חברי מועצת גדולי עולם התורה ולגאב"ד שליט"א? לא הייתה ברירה אלא להקים עיתון ולכתוב בו את כל החומר הרב ששלחנו להפלס לאורך תקופה ארוכה והם בחרו למזער, להקטין להתעלם"

העסקן מוסיף ואומר "עורך הפלס יידע מכאן ולהבא כי באם יתעלם מנושא מסוים בתירוצים שונים, כל המנויים יקבלו עיתון שלם על הנושא הזה"

מנגד גורם המקורב ל'הפלס' אומר ל'כיכר השבת': "מומלץ להשתמש בכסף המיותר כדי לשלם משכורות לעובדים במוסדות הכורעים תחת הנטל בבני ברק, ולא לבזבז אותו על הדפסת פאשקוילים, כמובן שלעיתון הפלס יש רבנים והם מחליטים. הציבור נשמע לרבנים ויודע לאיזה הפגנות להגיע, ומספר המשתתפים בהפגנות השונות יעיד על כך"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר