בדרך לזיכוי

ארה"ב: משפט הדחת הנשיא טראמפ קרס

הדמוקרטים דרשו להזמין עדים נוספים לדיוני משפט ההדחה של הנשיא טראמפ, אך בהצבעה שהתקיימה אמש - בקשתם נדחתה והצבעה על זיכוי טרמאפ תתקיים ביום רביעי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

הדמוקרטים דרשו להזמין עדים נוספים לדיוני משפט ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ, אך בהצבעה שהתקיימה אמש בסנאט האמריקני - בקשתם נדחתה והצבעה על זיכוי טרמאפ תתקיים כבר ביום רביעי הקרוב.

הבקשה נדחתה ברוב של 51 מתנגדים מול 49 תומכים. דרמה נרשמה כאשר שני חברי הסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית, סוזן קולינס ומיט רומני, הצביעו בעד הבקשה של מתנגדי הנשיא.

צ'אק שומר, מנהיג הדמוקרטים בסנאט, התבטא כי תוצאות ההצבעה הן "טרגדיה ברמה גבוהה מאוד". מנגד, הרפובליקנים חגגו את הניצחון והודיעו כי ההצבעה על זיכוי טראמפ תתקיים כבר ביום רביעי הקרוב.

הנשיא טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לא משנה מה תיתן לדמוקרטים, בסוף הם לעולם לא יהיו מסופקים".

כזכור, בחודש שעבר בית הנבחרים האמריקאי הצביע בעד הדחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתפקידו, בשל חלקו בפרשת אוקראינה גייט, במסגרתו מאשימים אותו במפלגה הדמוקרטית בניצול כוחו לרעה.

מדובר בפעם השלישית בהיסטוריה האמריקאית שבית הנבחרים מצביע בעד הדחת נשיא, אך כאמור, ההליך צפוי להיחסם בסנאט, שם נהנית המלגה הרפובליקנית מרוב וביום רביעי הקרוב טראמפ יזוכה מהפרשה.

חמי שליו, פרשן 'הארץ', הסביר בשיחה עם 'כיכר השבת', על ההאשמות נגד טראמפ: "ב-25/7/19 קיים טראמפ, שיחת טלפון עם וולדימיר זלנסקי, הנשיא היהודי של אוקראינה, באותה שיחה הוא ביקש או תבע מהנשיא שיספק לו מידע אפל על יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן - מי שכיהן כסגן הנשיא של ברק אובמה".

"טראמפ אף דרש באותה שיחה, כי זלנסקי יורה למשטרה בארצו לדווח כי היא פתחה בחקירה על עסקיו האפלים של ביידן באוקראינה, אך כנראה שבקשתו של טראמפ לא נענתה על ידי הנשיא האוקראיני".

איך נודע על השיחה הזו של טראמפ?

"אז ככה, יש מישהו במערך המודיעין האמריקאי שהגיש תלונה על רקע זה שבמקביל לאותה שיחה, לפתע ארצות הברית החליטה להשהות את הסיוע הצבאי לאוקראינה. טראמפ סירב לקיים את הפגישה עם זלנסקי עד שהוא לא יענה על התביעות שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר