נלחמים בנגיף הקורונה

צו חדש: ישראלים שיחזרו מסין ישהו בבידוד במשך שבועיים

משרד הבריאות מפרסם צו חדש המחייב ישראלים ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי במשך שבועיים • שר הבריאות: "פעולות הכרחיות שמשמעותן מניעת תחלואה אפשרית" (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נלחמים בהתפשטות הקורונה, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשרד הבריאות ממשיכים בניסיונות למנוע את כניסת נגיף הקורונה לישראל ומפרסם הערב הוראות חדשות המחייבות תושבי ישראל ששהו בסין לשהות שבועיים בבידוד ביתי.

ההוראה הראשונה נועדה לאפשר לרשות האוכלוסין לסרב את כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל ושהו בסין ב-14 יום האחרונים וזאת בהמשך להפסקת הטיסות הישירות לסין וסגירת המעברים היבשתיים.

בנוסף יפורסם בשעות הקרובות צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן: "אנו ממשיכים לנקוט בצעדים מהותיים בנוגע למניעה ככל הניתן של כניסתו של נגיף הקורונה לישראל. על אזרחי ישראל לפעול במשנה זהירות ולנהוג על פי הוראות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, המתואמות עם המלצות ארגון הבריאות העולמי.

"עצירת כניסה ישראלית של מי ששהו בסין ואינם תושבי ישראל וכן שהייה בבידוד ביתי לכל מי שחוזר מסין, הן פעולות הכרחיות שמשמעותן מניעת תחלואה אפשרית. בנוסף נדאג לכך שמי ששוהה בבידוד בית יקבל פיצוי באמצעות דמי מחלה או חופשה".

נגיף הקורונה; שליח חב"ד בסין בראיון ישיר

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "אנו מודעים לכך שלא ניתן למנוע את כניסת הנגיף לארץ אך פועלים לדחיית המועד ככל הניתן ולהכלה של הימצאותו בארץ. על ציבור השבים מחו"ל לנהוג באחריות ציבורית בהתאם להנחיות המשרד על מנת להבטיח את שלומם ואת שלום הציבור כולו".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר (ראשון) דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה שפרץ בסין.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב: "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר ב-5 יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

מוקדם יותר היום, ישראל סירבה להכניס היום עשרות סינים שנחתו בנתב"ג. על פי הדיווח ב-ynet, עשרות אזרחים סינים שהגיעו בטיסת חברת התעופה הרוסית "אירופלוט" ממוסקבה סורבו כניסה ונשלחו בצהריים על-ידי פקידי רשות האוכלוסין וההגירה בנמל התעופה בן גוריון לבירה הרוסית.

יצוין כי בסין דיווחו היום כי 49 חולים נוספים נהרגו כתוצאה מהנגיף הקטלני, עד כה 259 בני אדם נהרגו כתוצאה מהקורונה ו-11,791 אובחנו כחולים במחלה. הרשויות בסין הטילו עוצר על הערים בהן יש חשש גדול להידבקות, לפי הרשויות, כ-60 מיליון סינים נמצאים תחת עוצר ומגבלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר