ההסלמה נמשכת

צה"ל תקף בעזה; החמאס: "התוקפנות תגביר את ההתעקשות"

ההסלמה בדרום מתגברת. לאחר ירי הרקטה והמשך הפרחת בלוני נפץ, תקף צה"ל מנהרות וחמ"ל צבאי של החמאס ברצועה. דובר החמאס כי מדובר בתוקפנות מתמשכת" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
התקיפה בעזה, הלילה (צילום: מתוך טוויטר, מקורות ערבים)

מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ראשון) מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, זאת בתגובה להמשך ירי הרקטות לישראל והפרחת בלוני הנפץ.

לפי דובר צה"ל, בין היעדים שהותקפו - תשתיות תת-קרקעיות (מנהרות. ב"נ) המשמשות את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, ובהן מבנה המשמש כחמ"ל צבאי".

"תקיפת מטרות אלה מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס", ציין דובר צה"ל.

עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול מסלול ולהפרחת בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל ונמצא במוכנות גבוהה למגוון לתרחישים. צה"ל ימשיך לפעול ככל שיידרש כנגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

בצה"ל שבו והאשימו את "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל".

דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב על התקיפות ואמר כי "ישראל מפציצה את רצועת עזה בתוקפנות ובמצור מתמשכים על תושבי הרצועה". לדבריו, "התוקפנות הזו תגביר את ההתעקשות להמשיך במאבק הלגיטימי נגדה, ולא תפסיק את מאמצי העם הפלסטיני לחלץ את חירותו על ידי גירוש מי שכובש אותו".

"זכותו של העם הפלסטיני לחיות בחופש ובכבוד באמצעות שבירת המצור", דברי דובר החמאס.

אמש נשמעה אזעקת 'צבע אדום' בישובים נחל עוז ועלומים שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה. התושבים באזור דיווחו כי נשמעו קולות נפץ. דקות לאחר האזעקה אותרה נפילה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בחסדי ה', לא היו נפגעים.

מוקדם יותר אמש, כוחות משטרה הוזעקו בעקבות דיווחים אודות בלונים שנחתו באיזור המועצה האזורית לכיש ואליהם מחובר חפץ חשוד. למקומות נחיתת הבלונים הוזעק גם חבלן המשטרה והשטח נסגר עד לסיום הטיפול בחפץ המסוכן.

בליל שבת, מעט לאחר השעה 20:15, נשמעו אזעקות 'צבע אדום' בעיר שדרות וביישובי הנגב; צה"ל הודיע כי זוהה שיגור אחד מהרצועה, נזק קל נגרם לבתים בשדרות. בתגובה, לאחר חצות ליל שבת מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

בין היעדים שהותקפו נמנים מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע, המשמשים את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר