125 פועלים יהודים

שר הרווחה אופיר אקוניס אישר חילולי שבת ברכבת ישראל

לאחר שש"ס ויתרה על תיק הרווחה - בהוראת נשיא המועצת, השר החדש מ'הליכוד', אופיר אקוניס, אישר עבודות בשבת ברכבת ישראל. מתוך 313 פועלים - 125 היו יהודים שחיללו את השבת (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר אקוניס (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר שמפלגת ש"ס ויתרה על תיק הרווחה מחשש להוביל את היתר העבודות בשבת, וזאת בהוראת נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן, שר הרווחה הנכנס אופיר אקוניס (הליכוד) אישר בסוף השבוע האחרון לקיים עבודות ברכבת ישראל - בשבת קודש.

313 פועלים עבוד ברכבת בשבת האחרונה, מתוכם 125 יהודים ו-188 עובדים לא יהודיים. מדובר ב-16 עבודות תשתית שבוצעו ע"י רכבת ישראל במהלך השבת, כך דווח בכלכליסט.

כזכור, מי שדרש תחילה את משרד הרווחה הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שפנה במכתב לרה"מ נתניהו לקבל את התיק, אך לבסוף חזר בו בהוראה של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה חכם שלום כהן, שמנע מתנועתו את קבלת התיק.

הסיבה לכך, כאמור, היא העובדה שהמשרד נאלץ להעניק אישורי עבודה בשבת, וש"ס מטבע הדברים אינה יכולה להיות אחראית על כך.

יצוין כי לפני פיזור הכנסת הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיכום עם השותפות הקואליציוניות העתידיות באשר למתן היתרי עבודה בשבת. הסכמים כללו התחייבות של נתניהו כי העבודות, תוך כדי חילול קדושת השבת, יבוצעו רק בתיאום עם נציג הרבנות הראשית.

באחד הסעיפים נקבע כי "לאור ההכרה בערך השבת וחשיבות שמירת השבת שר הרווחה לא יעשה שימוש בסמכותו לאשר עבודות בשבת, אלא לאחר דיון ותיאום עם נציג הרבנות הראשית".

עוד נכתב כי "ייקבע נוהל לפיו במקרים של עבודות ציבוריות רחבות היקף העלולות לחייב ביצוע עבודות בשבת, יידרש כבר בשלב התכנון לצרף התייחסות לכך ולהציג חלופה - בתיאום עם נציג הרבנות הראשית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר