לקראת כינוס הדיינים

המכתב החריג של נשיא בית הדין והשר לשירותי דת

במהלך השבוע יתקיים כינוס הדיינים הארצי, בו ישתתפו כלל הדיינים. בשל סערת הבקשה להדיח את מנכ"ל בתי הדין, הרב דוד מלכה, הדיינים קיבלו מכתב חריג מהרב הראשי הגאון רבי דוד לאו והשר לשירותי דת יצחק וקנין (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי רבי דוד לאו והמנכ"ל הרב דוד מלכה ( (צילום: פלאש 90)

במהלך השבוע יתקיים כינוס הדיינים הארצי, בו ישתתפו כלל הדיינים. בשל סערת הבקשה להדיח את מנכ"ל בתי הדין, הרב דוד מלכה, הדיינים קיבלו מכתב חריג מהרב הראשי הגאון רבי דוד לאו והשר לשירותי דת יצחק וקנין.

ל"כיכר השבת" נודע כי הדיינים הבכירים חששו בימים האחרונים כי הכנס יהפוך לזירת התגוששות בין הצדדים, מה שהוביל למכתב החריג שנשלח לכלל הדיינים ברחבי הארץ. כמו כן, טרם ברור האם הרב דוד מלכה מתכוון להתייחס בנאומו לבקשה להדיחו מתפקידו.

"ערב פתיחת כנס הדיינים השנתי", כותבים הרב הראשי והשר בפתח מכתבם החריג: "ראינו הצורך לשתף את דייני ישראל במתרחש בימים האחרונים.

"לא נעלמה מעינינו הסערה העוברת על מערכת בתי הדין, ואין זה סוד כי בקשתנו הינה צעד חריג שלא נעשה בו שימוש בשנים האחרונות".

לדבריהם: "לנגד עינינו עומדת אך ורק טובת מערכת בתי הדין הרבניים, היקרה לנו עד למאוד, ולא היה לנו האפשרות לתת למצב הקיים להמשך, גם לו ליום אחד.

"האחריות מוטלת עלינו, הן מבחינת ההתנהלות השוטפת והן בהשלכה של המצב לעתיד בתי הדין, ולכך אנו פועלים בנושא בשיתוף פעולה".

את המכתב חתמו הגר"ד לאו והשר וקנין: "אנו תקווה כי אי"ה בקרוב יבוא הנושא לפתרונו, והמערכת תחזור להתנהל ביציבות המתבקשת, ונזכה להגדיל כבוד שמים בכל מעשי ידינו".

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', לאחר שנתיים של מתיחות, ולקראת שלוש שנים נוספות בתפקיד נשיא בית הדין, הגאון רבי דוד לאו החל במהלך דרמטי של הדחת מנכ"ל בתי הדין, בכדי למנות מועמד מוסכם, עמו יצליח לעבוד בשיתוף פעולה ולהוביל את הרפורמות, אותן הוא מבקש להוביל בבתי הדין הרבניים.

המהלך הדרמטי שצפוי להשפיע על ההחלטה, וככל הנראה אף יוביל להדחת הרב מלכה, היה כאשר הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, שבמשמרתו מונה הרב מלכה, חתם על המכתב של הגר"ד לאו המבקש להדיח את הרב מלכה.

שר לשירותי דת, יצחק וקנין, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, והצטרף לבקשת הרבנים הראשיים להדיח את הרב מלכה מתפקידו, זאת לאחר המכתבים שקיבל מהרבנים הראשיים ונציגות בתי הדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר