טוב מכדי להיות אמיתי: מחקר מצא שקפה עוזר בשיכוך כאבים

שוב המצפון מציק לכם על שתיית כוס הקפה השלישית להיום? מחקר מוכיח שכוס קפה יכולה להקל על כאבים באופן שדומה לאפקט שיש למשככי כאבים הנמכרים ללא מרשם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |

ככל הנראה, כוס קפה אחת או שתיים יכולות להציע הקלה בכאבים שדומה לאפקט שיש למשככי כאבים הנמכרים ללא מרשם. כן, אנו יודעים שזה נשמע מופרך ואכן, טוב מדי מכדי להתרחש במציאות בפועל, אך מחקר שנערך על ידי מדענים בבית החולים לילדים בבוסטון ובבית הספר לרפואה של הרווארד ופורסם בכתב העת "Nature Medicine", הראה כי צריכת קפאין ל"קידום ערות" ותוספת של שעות שינה יכולות להיות יעילות יותר מגלולות רגילות להקלה על מכאובים.

במטרה להבין את הקשר שבין קפאין לטיפול בכאבים כרוניים, החוקרים מצאו כי חסך בשינה יכול להוביל לעליה ברגישות לכאב.

החוקרת הראשית ופסיכולוגית השינה, קלואי אלכסנדרה, אומרת: "פיתחנו התנהלות עם עכברים המונעת שינה באופן כרוני בצורה לא מלחיצה, על ידי כך שאנו מספקים להם צעצועים ופעילויות בזמן שהם אמורים בכלל ללכת לישון ובכך מאריכים את זמן העירות. היא דומה למה שרובנו עושים כשאנחנו נשארים ערים קצת יותר מדי".

הממצאים הראו כי "חמישה ימים רצופים של חסך שינה בינוני, יכולים להחמיר משמעותית את הרגישות לכאב לאורך זמן בעכברים בריאים".

החוקרים מצאו כי העכברים עם החוסר בשינה היו אלרגיים יותר לכאב, כתוצאה מכך. עם זאת, משככי כאבים, כולל מורפין (מורפיום) ואיבופרופן, לא עבדו ובמקום זאת קפאין כן הקל על הכאב.

ד"ר קיראן משקי, מרפאה ומומחית להפרעות שינה בבית החולים לילדים בבוסטון, אומרת: "מחקר זה מציע גישה חדשה לטיפול בכאבים שיהיה קל יחסית ליישום בטיפול קליני. יש צורך במחקר קליני נוסף כדי להבין מה משך השינה הדרוש ולבחון את יעילותן של תרופות המקדמות התעוררות בחולים עם כאבים כרוניים".

הנה, יש לכם אישור להכין לעצמכם כוס קפה נוספת כדי לשרוד את היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר