החיידר המיתולוגי ע"ש החזו"א

גדו"י מתגייסים להצלת הת"ת הוותיק שהעמיד דורות של ת"ח

מעמד פתיחת המגבית להצלת ת"ת 'תשב"ר חזון איש' בבית מרן שר התורה הגר"ח קניסקי ובבית במרן רה"י הגר"ג אדלשטיין (חרדים)

כיכר בשיתוף תשב"ר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

במעמד שהתקיים בבית מרן שר התורה השתתפו למעלה מ-70 מנכדיו, מתלמידי תשב"ר • בנוסף השתתפו הגאון הגדול רבי דב פוברסקי , הגאון הגדול רבי חיים פיינשטיין , הגאון הגדול רבי חיים פרץ ברמן • מעמד פתיחת המגבית נערך גם בביתו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין • המגבית להצלת המוסדות תתקיים השבוע בימים רביעי וחמישי • לתרומות חייגו *9480

מעמד היסטורי שטרם היה כמותו: ביום חמישי האחרון התאספו בבית המפורסם ברחוב רשב"ם 23 בבני ברק, למעלה מ-70 מנכדיו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי הלומדים בת"ת בתשב"ר, לרגל פתיחת המערכה להצלת מוסדות 'תשב"ר – חזון איש', השרויים בקשיים מרובים המאיימים על עתידם.

במעמד השתתפו הגאון הגדול רבי דב פוברסקי שליט"א, הגאון הגדול רבי חיים פיינשטיין שליט"א, הגאון הגדול רבי חיים פרץ ברמן שליט"א, ומנהל הת"ת רבי משה הלוי, ובנו רבי אברהם הלוי, שמחזיקים את הת"ת במסירות נפש וחרף כל הקשיים, ושומרים על החינוך הטהור כהוראת מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א וזצוק"ל.

בנוסף נערך מעמד מיוחד לפתיחת המגבית גם אצל מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א שהרחיב על החשיבות לתמוך בת"ת בשל העובדה שהוא אינו מתוקצב מגורמים ממשלתיים, ועל הזכות העצומה לסייע למנהלי המוסד, שמחזיקים את הת"ת שמגדל תלמידי חכמים כבר עשרות שנים, במסירות נפש ממש.

את המעמד אצל מרן שר התורה פתח הגרח"פ ברמן מחניכי הת"ת שהעיד כי כילד ראה כיצד ר' משהו הלוי מטפח במסירות את ילדי החיידר, וכיצד החינוך היחיד שעליו גדלו התלמידים היה שהמטרה הכי חשובה בחיים הוא להיות תלמידי חכמים. "המטרה בתשב"ר זה שכולם יהיו 'יוצאים להוראה'. כאן חינכו אותנו שהדבר הכי חשוב בעולם זה להיות תלמיד חכם וצריך לדעת הרבה כדי להשיג את זה. כולנו ידענו מהמנהל שהחשובים ביותר הם זקני ישראל וחכמי ישראל. החיידר בצורתו הנוכחית מגדל תלמידים כמו שהיה בדורות הקודמים, והחובה על כל התלמידים ועל כל עם ישראל להחזיק את הת"ת וע"י זה יהיה 'יקים את דברי התורה הזו'.

הגאון הגדול רבי חיים פיינשטיין אמר במעמד כי מדובר ב"מבצר התורה, בית גדול שמגדלים בו תורה ויראת שמים, אילן נאה ופירותיו מתוקים, ות"ח גדולים שלמדו בת"ת מפארים את עולם התורה". עוד אמר הגר"ח פיינשטיין כי "בתפילה אנחנו אומרים 'על הצדיקים ועל החסידים ועל פליטת בית סופריהם'. בית סופרים, זה בית של תשב"ר. מה זה פליטת? פליטת הבל פיהם של תינוקות של בית רבן. בתשב"ר מחנכים בדיוק כמו שהיה פעם, בלי אף שינוי. מגדל אור לכל העיר ולכל הת"ת שבעיר. הגה"צ ר' משה ור' שמואל הלוי שומרים על ענייני הת"ת במסירות עצומה, ושומרים על קדושת הת"ת שיישאר על טהרת הקודש, ולא להיות ח"ו סמוך על שולחן זרים, על פי הוראת גדולי הדור. וכידוע שזה השמירה הגדולה שלא ישלטו בו זרים. ומכאן בקשה מעומק הלב מכל אחד שנהנה מהת"ת שאין ספק שהוא חייב הכרת הטוב לת"ת ולעזור בהול החזקו, אל תעמדו מנגד! להיות תורמים ומתרימים".

לאחר מכן נשא דברים הגאון הגדול רבי בערל פוברסקי שליט"א, ששיבח את הת"ת שכבר מגיל צעיר מחנך באופן יסודי באופן שמכוון את התלמידים לתכלית הראויה, להיות תלמיד חכם ולדעת ש"ס. "הת"ת הזה הוא מיוחד במינו, כאן מגיל צעיר ביותר ממש מהינקות מחנכים את הילדים עד כמה תורה זה דבר חשוב, וזה תכלית הקיום שלנו, אין ספק בכלל שיש חובה לעזור לכזה מפעל קדוש. תשב"ר הוא חיידר של פעם. עליהם אנחנו סמוכים ואנחנו חייבים לעזור להם, ולהתאמץ והקב"ה יעזור ויסייע".

המגבית המיוחדת להצלת הת"ת תערך השבוע בימים רביעי וחמישי. לתרומות חייגו *9480 או כנסו לכאן>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר