בהלת הקורונה: נתניהו הנחה הקמת מפעל חיסונים בישראל

ראש הממשלה נתניהו בדיון ההיערכות הלאומית והתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה: "הנחיתי את המכון הביולוגי לפעול במהירות האפשרית - כדי לייצר חיסון לנגיף" (בריאות)

(צילום: חיים צח ועומר מירון לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) דיון רב-משתתפים הכולל שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה.

בין היתר השתתפו בדיון שרי הבריאות, אוצר, משפטים, פנים ותחבורה ומנכ"לי משרדיהם, ראש המל"ל, מנהל המכון הביולוגי, ראש שירותי בריאות הציבור וראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, מנהל רשות האוכלוסין, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, מנכ״ל מד״א, חשכ"ל, פיקוד העורף וקצין רפואה ראשי בצה"ל, מ"מ ר' רח"ל, מנכ"ל רת"א ונציגים נוספים ממשרד הבריאות, חוץ, משרד הביטחון וגופים רלוונטיים נוספים.

לדברי נתניהו, "סיימנו עכשיו דיון מעמיק ומפורט עם כל הגורמים בממשלת ישראל כיצד לטפל בהתפרצות של נגיף הקורונה. ההיערכות שלנו תכלול את כל הזרועות של הממשל הישראלי. המטרה שלנו היא קודם כל לדחות את הגעת הנגיף לארץ - אני אומר 'לדחות', כי זה בלתי נמנע שהוא יגיע - אחר כך לטפל, לאתר את הנדבקים, לבודד אותם ולטפל בהם".

"אני חייב להגיד שזה בלתי נמנע, אף על פי שממשלת סין עשתה כאן מאמצים כבירים. אני רוצה להביע הערכה בשם ממשלת ישראל למאמץ של סין כדי למנוע את התפשטות הווירוס הזה, אבל ההתפשטות הזאת היא כנראה בלתי נמנעת במובן הזה שנצטרך לטפל בה בהקדם".

נתניהו הוסיף, "כיוון שאנחנו מעריכים שהנגיף יגיע, נעסוק גם במהלכים שנועדו לבודד את הנדבקים ולטפל בהם. הטיפול הזה כולל בידוד לשבועיים בבתים, נסביר לאזרחי ישראל בדיוק מה נדרש מהם. סגרנו את המעברים האוויריים, היבשתיים והימיים להגעה מסין, זה זמני. אנחנו מעדכנים גם את הרש"פ בכל הצעדים המניעתיים ובריאות הציבור שהם צריכים לקחת בחשבון גם כן".

"אנו מקצצים בבירוקרטיה קיצוץ חד. בדברים הנדרשים כאן להגנה על בריאות הציבור לא תהיה בירוקרטיה, ותהיה סמכות אחת וזה ראש המל"ל שיחליט בין המשרדים השונים. אני מבהיר שמדינת ישראל כרגע הקדימה את העולם בהרבה דברים, גם בטיפול בנושא הזה ואנחנו מתכוונים להקדים בדבר נוסף - אני הנחיתי את המכון הביולוגי ומשרד הבריאות לפעול ליצירת חיסון לנגיף וכן להקים מפעל חיסונים. יכול להיות שגם בעניין הזה, אם נעבוד מספיק מהר, עם התקצוב הראוי ועם האנשים המוכשרים שיש לנו - גם כאן ישראל תקדים את העולם".

עוד הטיל נתניהו על המל"ל להיות הגוף שמתכלל את ההיערכות לנגיף. רה"מ נתניהו הנחה כי תהיה מינימום בירוקרטיה בכל החלטה הנדרשת לאור המצב. כמו כן, הנחה ראש הממשלה על ייצור חיסון נגד הנגיף ע"י המכון הביולוגי וכן הקמת מפעל חיסונים בישראל.

רה"מ נתניהו אמר בדיון כי יש להפעיל את כל האמצעים הנדרשים כדי למנוע הדבקה בישראל ושעדיפה היערכות יתר על פני היערכות חסר. כמו כן, משרד הבריאות ייצא בקמפיין הסברתי לציבור בו יועברו הנחיות לשמירה על היגיינה כדי למנוע הדבקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר