דיווחים מרחבי העולם

בהלת ה'קורונה': כך הנגיף הסיני ישפיע על שומרי הכשרות

מחסור בפילה מושט לקראת חג הפסח - ומחסור בירקות קפואים ללא חרקים: המשגיחים לא יכולים להגיע לסין, וזה ישפיע על הכיס של כולנו • ראיונות עם משגיחי כשרות במרוקו - ובתאילנד (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רבים מהמאכלים הכשרים שאנו צורכים, מקורם בסין. עשרות משגיחי כשרות נמצאים בימים כתיקונם בכל רגע נתון במדינת הענק, על מנת לקפח על כשרות המוצרים.

כעת, בשל התפרצות נגיף הקורונה, ובמיוחד מאז הודיעו על הטלת הסגר ומניעת הכניסה לישראל לאלו שנמצאים בסין, המשגיחים אינם שם.

כיצד זה ישפיע עלינו? מתברר שיש לכם עילה להיערך למחסור במוצרים שונים. לצד זאת, משגיחי כשרות טסים במדינות אלו למדינות שונות, בניסיון להתגבר על החוסר הצפוי.

מומחה הכשרות הרב יוסף דורפמן, המוכר מהסרטונים בהם הוא מזהיר מפני הימצאות חרקים במוצרי מזון, נמצא בימים אלו בתאילנד, שם הוא מפקח על כשרות מוצרים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מתאילנד אומר הרב דורפמן, כי למרות שמדובר במדינה בה גילו כבר מספר נדבקים בנגיף הקורונה, לא ניתן לעצור את מלאכת ההשגחה בכל מדינה יתגלו חולים בוירוס הקטלני, שכן מדובר כבר ביותר משלושים מדינות ברחבי העולם.

הרב דורפמן בשדה התעופה בתאילנד (באדיבות המצולם)

"אנחנו יודעים ששלוחי מצווה אינם ניזוקים אבל כמובן שאין אדם מכניס עצמו למקום סכנה. בסין, לא תמצא היום משגיחי כשרות, אבל במדינות האחרות, כמו תאילנד, אנחנו ממשיכים בפעילות שלנו".

בנוגע למחסור הצפוי, אומר הרב דורפמן כי אין ספק שזה יפגע בצרכנים, אבל השאלה היא כמה זמן ייקח עד שיצליחו לאמוד את הנגיף. "יכול להיות מחסור חמור של מוצרים לפסח, לדוגמה בפילה מושט ועוד הרבה מוצרים שמיוצרים בסין".

הוא מפרט, "מה שאנחנו עושים כרגע, זה שאנחנו מחפשים מדינות בהם מייצרים מוצרים דומים כדי שנוכל למלאות את החסר". הרב מסביר כי כרגע, פחות מרגישים את המחסור שכן המחסנים כולם מלאים, אך אם התעשייה בסין תישאר מושבתת, לקראת חג הפסח כבר נרגיש את החוסרים.

הרב פנחס יוסף אקרב ממכון חקר, נמצא בימים אלו במרוקו, שם הוא עוקב אחרי גידול תותים. בדרך כלל, תותים, שאר פירות קפואים ונקיים מחרקים, היו מייבאים מסין - אך בשל הקורונה, הדבר כמובן אינו אפשרי עוד.

בשיחה עם 'כיכר השבת' ממרוקו הוא מספר כי יש אפשרות לגידול התותים הנקיים במרוקו, על ידי פיקוח קפדני והורדת החרקים במפעלים לפני הקפאתם וייבואם לישראל.

נתניהו על ההערכות לקורונה בישראל (צילום: עומר מירון לע"מ)

יצוין כי האפשרות לייבוא התותים ממרוקו עלתה כבר לפני זמן מה, אך כעת הוחלט להאיץ את המעבר, בשל הנגיף המונע את הייצור בסין.

משגיחי הכשרות, גם הרב דורפמן וגם הרב אקרב מספרים ל'כיכר השבת' כי את הבהלה מה'קורונה' מרגישים בעיקר באזורים הומי אדם, בדגש על שדות התעופה ברחבי העולם, שם ניתן לראות אחוז גבוה של אנשים ההולכים עם מסכות על הפנים.

הרב אקרוב מסיים כי בשדה התעופה, ניתן לראות את האנשים המתרחקים מבעלי החזות הסינית, מחשש שמא יידבקו בנגיף הקטלני...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר