כתב אישום

שב"ח רצח נער בן 17 כדי לסחוט את משפחתו

פרקליטות מחוז חיפה – פלילי הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ויסאם בן מוחמד אבו אלחסנה (43) תושב רצועת עזה, בגין רצח נער בן 17 כדי לסחוט כסף (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המקום בו נמצאה הגופה (צילום: דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז חיפה – פלילי הגישה הבוקר (שני), לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ויסאם בן מוחמד אבו אלחסנה, בן 43 תושב רצועת עזה, בגין רצח הנער עאדל ח'טיב, בן ה-17 - על מנת לסחוט כספים מבני משפחתו. הנשאם, לפי כתב האישום חטף את הנער ודקר אותו למוות.

כתב האישום מייחס לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, חטיפה לשם רצח וסחיטה, וכניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק.

לאחר חקירה מורכבת של המשטרה נמצא כי הנאשם תושב עזה ששהה ועבד בישראל שלא כחוק, רצח את הנער באמצעות מספר רב של דקירות סכין וקבר אותו בשטח פתוח בסמוך לבית ספר במטרה לסחוט מבני משפחתו כסף תמורת מציאתו בסך של 400,000 ש"ח.

פענוח מותו של הנער בוצע בפרק זמן קצר תוך שילוב כוחות של כלל היחידות השונות במהלך החקירה, הפעלת אמצעים מיוחדים ומז"פ. החוקרים התמודדו עם גל שמועות זדוניות אשר נבדקו ביסודיות ונשללו.

אתמול חוקרי היחידה הודיעו להוריו של המנוח, כי הרוצח נמצא ומלאכת החקירה הסתיימה, וכי הבוקר יוגש כתב אישום חמור כנגד הרוצח ע"י פרקליטות מחוז חיפה.

על פי כתב האישום, בשעות הלילה המאוחרות, בתאריך 4.12.19, הוריו של הנער הגישו הודעה בתחנת המשטרה כי בנם היחיד בן ה-17 לא חזר הביתה משעות הערב של יום האתמול והם דואגים לו מאד.

עם קבלת הדיווח, כוחות משטרה גדולים ביניהם: מסוק, פרשים, רחפנים, כלב לחיפוש נעדרים, גשש ומתנדבים ערכו סריקות נרחבות לאיתורו של הקטין.

בשעות הצהריים של יום חמישי, בשכונת עין עפייה בשפרעם, בשטח פתוח סמוך לבית הספר, אותרה חלקת אדמה שנראה כי לאחרונה נחפרה. השוטרים חפרו במקום וגילו את גופתו של הקטין כשעליה סימני אלימות ומספר רב של דקירות.

כוחות משטרה נוספים, הגיעו למקום, סגרו את הזירה, פינו את ההמון שהתקהל סביב והחלו לבצע פעולות חקירה ראשוניות, במקביל הוזעקו למקום כוחות משטרה בניהם מעבדת זיהוי פלילי ניידת, חוקרי זירה, מפקד המחוז, פיקוד מחוז צפון וחוקרי מחלק פשעים מהיחידה המרכזית.

מהנתונים הראשונים בזירה עלה, כי הנער יצא מביתו סמוך לשעה 19:00, אחד מחבריו הסיע אותו לשכונת עין עפיה, מהחקירה הראשונית עלה כי בין הנער לבין מספר נערים מהעיר קיים סכסוך ועלה חשד כי ככל הנראה זהו הרקע למותו של הנער. החוקרים עיכבו את הנערים ועצרו אותם. במהלך חקירה נמרצת בה נבדקו פרטי חקירה רבים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים – החוקרים מבינים כי הנערים אינם קשורים למותו של הנער והם שוחררו.

לאחר חקירה מאומצת חוקרי המשטרה עולים על חשוד נוסף בן 44 שגר בעיר שפרעם אך מיד לאחר הרצח נעלם. חוקרי המשטרה מבצעים פעולות חקירה רבות לאיתורו. החשוד מאותר לבסוף כשהוא מסתתר בבניין בשלבי בניה בעיר טמרה וכוחות המשטרה עוצרים אותו.

מהחקירה עלה הנאשם תושב רצועת עזה התגורר ועבד בעיר שפרעם ללא אישור ובניגוד לחוק. הנאשם והקטין עבדו יחד בעבודות בניה בבית דודו של הנרצח. בשלב מסוים החליט הנאשם להמית את הנער, ולסחוט מבני משפחתו כספים בתמורה כביכול לאיתורו של בנם.

הנאשם יצר עם הנער קשר שבוע לפני הרצח ,ביום רביעי 27.11.19, וסיפר לו כי הוא מצא דבר מה והוא רוצה למסור לו אותו. מאוחר יותר, ביום שלישי, הנאשם הצטייד במעדר אותו לווה מאחד האנשים בעיר והסתיר אותו בשטח האדמה סמוך לבית הספר שם תכנן לבצע את רצח הקטין.

הנאשם יצר קשר עם הנער ביום רביעי והם תיאמו להיפגש בשכונת עין עפיה בשפרעם. סמוך לשעה 19:00, הנער נפגש עם הנאשם אשר היה מצויד בסכין, הנאשם הוביל את הנער אל שטח האדמה שם הסתיר יום קודם לכן את המעדר. שם, הנאשם הוציא את הסכין, דקר את הקטין דקירות רבות עד אשר גרם למותו וקבר אותו באמצעות המעדר.

הנאשם עזב את המקום לכוון ביתו של הנער שם הניח על שמשת רכב שחנתה בסמוך לבית מכתב ובו כתוב בערבית כי הקטין נמצא במקום בטוח והוא דורש עבורו סכום של 400,000 ש"ח בתוך חמישה ימים, ולאחר שיקבל את הכסף הקטין יוחזר לאביו. עוד ציין כי במידה ויפנו למשטרה הקטין ייחתך.

בשעות הבוקר שלאחר הרצח עזב הנאשם את העיר שפרעם ונעלם, עד אשר נמצא כחודש ימים לאחר הרצח, כשהוא מסתתר בבניין שנמצא בהליכי בניה בעיר טמרה.

בתום חקירה שכללה גם שחזור של הרצח במהלכו ההמון ידו אבנים והפריעו לפעולות המשטרה, הגישה היום פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום חמור כנגד הנאשם, המייחס לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, חטיפה לשם רצח וסחיטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר