אירוע טעון

אצל מרן הגר"ח: אבי הבן שמע את הברית מהכלא

אסיר המרצה את עונשו על עבירות בהן הורשע בבית המשפט, לא הורשה לצאת מהכלא כדי להשתתף בשמחת הברית לבנו, שנערכה על ברכי מרן שר התורה, ונאלץ להאזין לה מרחוק (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הברית, היום (צילומים: שוקי לרר)

כמדי יום, גם הבוקר (שני) שימש מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי כסנדק במספר בריתות, שנערכו בקומה השנייה של בית הכנסת 'לדרמן', הסמוך לביתו.

אלא שהפעם היתה אחת מהבריתות די חריגה: אבי הבן לא זכה להשתתף בה, מאחר והוא אסיר המוגדר מסוכן מבחינת שירות בתי הסוהר ומשטרת ישראל, ועל כן הם התנגדו בבית המשפט לבקשתו להשתחרר כדי להשתתף בשמחה.

האסיר, אבי הבן - אב למשפחה חוזרת בתשובה - שלח תחילה את אחיו לשאול את מרן הגר"ח אם הוא לפחות יכול לומר את ברכות הברית דרך מכשיר הטלפון, וזה פסק כי אי אפשר לצאת כך ידי חובה.

מרן הגר"ח בסנדקאות. ארכיון (צילום: דוד זר)

בעקבות כך המוהל, הרב יעקב שכטר (בן ה'מגיד' הגר"א שכטר זצ"ל), הוא שאמר את הברכות, האב רק האזין להן בטלפון וחזר עליהן בלי 'שם ומלכות', ולבסוף מסר למוהל את שם הרך הנולד, בו בחר: נריה.

בסוף האירוע המרגש והטעון כאחד, ביקשו בני המשפחה את ברכתו של מרן שר התורה כי "האמת תצא לאור, אבא שלנו ייצא מאפלה לאורה ויזכה לגדל את בנו הקטן לתורה ומעשים טובים", כדבריהם, ונענו ב"ברכה והצלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר