חשיפת 'כיכר'

ביטול מיזם הביטחון התזונתי: גפני מתערב

יו"ר ועדת הכספים משה גפני מתערב בביטול מיזם הביטחון תזונתי לנזקקים, במטרה למנוע את המכה שהונחתה על המשפחות בשל חוסר תקציב בתקופת הבחירות (חדשות, ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אחרי הפרסום ב'כיכר השבת', ח"כ משה גפני, יו"ר וועדת הכספים מתערב בביטול מיזם כרטיס הביטחון התזונתי, במטרה להחזיר את התקציב החשוב.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת' בשבוע שעבר, אלפי משפחות נזקקות התבשרו כי לא יקבלו יותר את כרטיס הביטחון התזונתי, וזאת בשל העדר תקציב בשל מערכת הבחירות השלישית.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני פנה בבקשה לקיים דיון, שבו ידווח החשב הכללי על התנהלות ועדת החריגים. ולבקשתו הוועדה תתכנס מחרתיים (רביעי) לדון בתקצוב המיזם לביטחון תזונתי, ובתיקון תקנות השכר של עובד סיעוד שאינו ישראלי ביום הבחירות.

הדיון יעסוק באי היכולת לתקציב את המיזם, על רקע העדר תקציב מאושר לשנת 2020 ודרישתו של ח"כ גפני למצוא לכך פתרון לפני הבחירות.

כזכור משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים החל לפני שנתיים במיזם לאומי לביטחון תזונתי בשיתוף כולל חב"ד ולקט ישראל, בפרויקט במסגרתו מקבלים מדי חודש, משפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי, כרטיס נטען לרכישת מזון ברשתות השיווק.

מהפרויקט נהנו 10,800 משפחות, המקבלות כרטיס נטען בשווי 500 שקלים בחודש.

אולם, בתחילת החודש הלועזי, רבבת משפחות נזקקות, מתוכן 2500 משפחות בערים החרדיות בני ברק, ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית, צפת, ועוד, קיבלו הודעה על כך שהמיזם הסתיים, וזאת בהעדר תקציב.

הרב צבי בלוי ממנהלי פרויקט ביטחון תזונתי מטעם כולל חב"ד אמר בשבוע שעבר ל'כיכר השבת': "מדובר על כמעט 11 אלף משפחות שאין להם כפשוטו מה לאכול, אין להם לחם בשר וירקות בבית. קיבלנו את ההודעה בצער גדול".

הוא הסביר כי "זו החלטה של משרד האוצר בגלל הבחירות אין תקציב. מקוים שמשרד האוצר יבינו שזה בלתי אפשרי להשאיר משפחות ללא אוכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר