ראשי הישיבות מודאגים

פרסום ראשון: ירידה נוספת ב'תקציב הישיבות'

חודש נוסף ברצף של ירידות בתקציב עולם התורה: אברכים יספגו ירידה של 18 שקלים נוספים, ובחורים - ירידה בסך 10 ש"ח כל אחד, בתקציב הישיבות. מאמצי הח"כים כשלו (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אהרן קרון, פלאש 90)

פרסום ראשון: אחרי שבחודש שעבר, החודש הראשון לשנת 2020 ספגו הישיבות ירידה בתקציבם, כעת הוא סופג ירידה נוספת, שתקשה על הישיבות להתנהל.

בחודש שעבר בעקבות העדר תקציב לשנת 2020, תקציב פר אברך היה לפי ערך נקודה של 558 שקל, ולבן ישיבה 310 שקל. בחודש הנוכחי הכסף יעבור בימים הקרובים והדו"ח עם הסכומים כבר פורסם, ולפיו לא רק שלא הוחזר התקציב לקדמותו אלא ישנה ירידה נוספת שמדאיגה את ראשי הישיבות וראשי הכוללים.

טבלת הקיצוצים נכון לחודש שעבר

התקציב פר אברך בחודש זה יהיה 540 שקל בלבד לאברך, ו-300 בלבד לבן ישיבה, מדובר בירידה נוספת כאמור לעומת חודש קודם וירידה דרמטית לעומת שנת 2019 אז התקציב לאברך עמד על יותר מ-800 שקל ולבן ישיבה יותר כמעט 500 שקלים.

בחודש האחרון פעלו הח"כים גפני ליצמן ויצחק כהן להחזרת 100 מיליון השקלים לתקציב הישיבות והכוללים, מתברר כי לפחות לחודש הנוכחי - המאמצים נכשלו.

יש בקרב מנהלי הישיבות שמאשימים את נתניהו, "הוא פוחד מליברמן ולכן לא מסדר את זה", אמר מנהל ישיבה מהדרום שהתקציב המקוצץ מדאיג אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר