הערביות איימו

תל אביב: יוקם חדר כושר נפרד; בגלל המוסלמים

חדר הכושר חדש, שאמור להיפתח בתל אביב - יהיה נפרד. לפי דברי היועץ המשפטי של העירייה, המהלך נעשה לאחר שנשים מוסלמיות העלו את הדרישה - אחרת לא יבואו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לשמחת תושביה הדתיים והחרדיים של תל אביב, יוקם בקרוב חדר כושר בהפרדה, אלא שהסיבה היא בשל דרישת הנשים הערביות - תושבי יפו.

לפי הפרסום הערב (שלישי), של ישי פרידמן ב'מקור ראשון', היועמ"ש של עיריית תל אביב-יפו, סיפר בכנס שעסק בהפרדה מגדרית, כי העירייה פועלת להקמת חדר כושר בהפרדה מלאה - בשתי קומות.

סלמן, סיפר בכנס, כי "נשים מוסלמיות טענו בפני העירייה כי הן לא מתכוונות להגיע למכון כושר מעורב, בו לא תהיה הפרדה בין נשים לגברים."

"נשים חרדיות או דתיות שגרות בסביבה הזו היו עם אותה גישה. אז מה שעשינו בשביל להנגיש את המקום הזה לכל האוכלסיות שנמצאות שם, אמרנו: קומה אחת תהיה לקהל מעורב. הקומה השיניה תתחלק בין נשים לגברים לפי הסדר של שעות וכך אנחנו משיגים איזון נכון בחובה של העירייה לספק שירותים לכל הציבורים שנמצאים בסביבה מסוימת".

גם לגבי הבעיה החוקית היה ליועמ"ש תשובה. "אני כן חושב שתמיד צריך לחשוב איך אתה לא מדיר אוכלוסיות ולא לבוא בגישה טוטאלית או דוגמטית. צריך לזכור, כמו שהמחוקק קבע את החוף הנפרד בתל אביב שאפשר להפעיל אותו בשעות לגברים ונשים ובסופ"ש הוא פתוח לציבור הרחב.

"התפיסה שעומדת מאחורי זה, גם יכולה לעמוד במקומות שהן לא מרחב ציבורי פתוח אלא מקומות סגורים, שאפשר לייצר בהן איזשהו איזון נכון. אנחנו רוצים לאפשר לכל אחד מהציבורים שחיים באותה סביבה של מתנ"ס לחוות וליהנות מהמתנ"ס".

מעירית תל אביב נמסר בתגובה: "אמירתו של היועץ המשפטי לעירייה בכנס התייחסה להקמת מרכז ספורט לאוכלוסייה היפואית. במסגרת התכנון העלתה הקהילה המקומית רצונות וצרכים שונים, אשר היועץ המשפטי מצא כי הם עולים בקנה אחד עם החוק".

"יצוין כי חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה מוכרות לנו היטב, והעמדה המשפטית בעניין מרכז הספורט אינה סותרת את חוות הדעת של היועמ"ש לממשלה בנוגע להפרדה מגדרית במקומות ציבוריים. עם זאת, טרם התקבלה החלטה בנושא על ידי הנהלת העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר