היסטוריה ואקטואליה

גדול המקובלים שינק קדושה מסבו - שריחף באוויר

היום, י' בשבט, לפני 243 שנים (תקל"ז), הלך לעולמו גדול המקובלים חכם שלום מזרחי שרעבי, הידוע בכינוי: הרש"ש הקדוש, שינק את קדושתו מסבו הגדול - שריחף באוויר (בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
קברו של הרש"ש בהר הזיתים (צילום: כיכר השבת)

היום, י' בשבט, לפני 243 שנים (שנת תקל"ז), הלך לעולמו גדול המקובלים חכם שלום מזרחי שרעבי, הידוע בכינוי: הרש"ש הקדוש.

הוא נולד בצנעה שבתימן ומפורסם ב'סידור הרש"ש' עם כוונות על-פי הנסתר. סידורו זכה לתפוצה גדולה, עד כדי כך שגדולי חכמי אשכנז: בעל "ההפלאה" ר' פנחס הורוביץ, המקובל רבי נתן אדלר ותלמידו ר' משה סופר, ה"חת"ם סופר" התפעלו במיוחד מקדושת סידורו. על רבי נתן אדלר מפורסם שביקש מחכם ספרדי שילמד אותו את ההגייה הספרדית, כדי שיוכל להתפלל על פי סידורו של הרש"ש.

מתפללים בציונו של הרש"ש. ארכיון (יעקב כהן, כיכר השבת)

בימים שארץ ישראל לא זכתה לחיבה מיוחדת מיהודי העולם, הרש"ש שאף לעלות אליה, ועלה לירושלים בין היתר ע"י ששימש כעגלון לגביר. בתחילה הוא עבד כשמש של בית הכנסת, ורק לאחר פטירת ראש "ישיבת המקובלים בית אל", רבי גדליה חיון, נודעה גדלותו של הרש"ש ברבים, והוא מונה להיות ראש הישיבה.

הרש"ש ינק את קדושתו מסבו רבי יפת אברהם. סיפור מרתק סיפר הרש"ש על סבו הגדול: "בכל ערב שבת הסבא היה נעלם מביתו ע"י קפיצת הדרך ושבת בירושלים וחזר לביתו רק במוצאי השבת. ערב שבת אחד החליטה אמו לעקוב אחריו ולדעת היכן מסתתר בנה ביום שבת קודש? לפתע ראתה אותו עולה הוא על גג ביתו ומתקרב לשפתו והחל מרחף באוויר! הזדעזעה אמו למראה עיניה, ובחשש גדול לחייו קראה לו בקולי קולות שירד.

"רבי יפת שמע את צעקת אמו וביטל את כוונותיו הנסתרות שהעלו אותו לריחוף באוויר, וצנח ארצה על שיח קוצים ודרדרים בכפר ערבי הרחוק מביתם. אולם הוא לא שת לבו לכאביו מעוצם הנפילה וניסה להגיע לביתו קודם שקיעת החמה, מאז חדל להשתמש בקפיצת הדרך על מנת להגיע לירושלים".

קברו של הרש"ש (כיכר השבת)

מענין מאוד שבחודש אלול תשע"ט, עת נערכו בחירות חוזרות לכנסת ישראל, התפרסם ברחבי הארץ הודעה שקרית מאת הרב כדורי בה צפה בדיוק נמרץ את תוצאות הבחירות.

רבי משה, עוזרו של הרב כדורי, התראיין לאחד מאתרי החדשות, וענה על שאלת הכתב האם ציטוטים אלא אמיתיים? תשובתו הייתה שהדברים נרמזו בכתבי סבו המבוססים על כתבי הרש"ש שאכן לפני הגאולה, לא יצליחו להקים ממשלה.

יהי רצון שהגאולה השלמה תגיע בקרוב ממש!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר