המחקר הזה יתן לכם תירוץ מעולה לא לסדר את הבית

יש לנו סוד לגלות לכם. מתברר שכל היתרונות שיש באופי מסודר הם בעצם חסרונות. מחקר הגיע למסקנה כי סביבת עבודה מבולגנת קשורה למעשה לרמות יצירתיות גבוהות ולרעיונות מעניינים יותר (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש דבר אחד שכולנו שמענו מהורינו לאורך שנות הילדות והנערות: הפקודה החוזרת ונשנית לנקות את החדר שלנו. עם הזמן, התזכורות העיקשות הללו של אמא להניח את הבגדים במקומם, הפכו לקול פנימי שאומר לנו שנוכל להספיק כל כך הרבה בחיים, אם רק נארגן את שולחנות העבודה שלנו.

יש לנו סוד לגלות לכם. מתברר שכל היתרונות שיש בלהיות מסודרים הם בעצם חסרונות. מחקר שפורסם על ידי הפסיכולוגית קתלין ווהס, מאוניברסיטת מינסוטה, הגיע למסקנה כי סביבת עבודה מבולגנת קשורה למעשה לרמות יצירתיות גבוהות ולרעיונות מעניינים יותר.

במחקר, ווהס בדקה את ההשפעות של סוגים שונים של סביבות עבודה על התנהגות אנושית. במסגרת המחקר התבקשו המשתתפים להמציא שימושים שונים לכדורי פינג פונג. הרעיונות נשפטו על ידי בוחנים אובייקטיביים, שהגיעו למסקנה כי אלה שנהגו על ידי האנשים בסביבות מבולגנות היו מעניינים וקריאטיביים יותר. משתתפי החדרים המבולגנים גם נטו בסבירות גבוהה יותר לבחור להשתמש במוצרים חדשים מאשר במוצרים ותיקים.

נראה כי סביבות לא מאורגנות מעוררות השראה ויציאה מהמסגרת, שיכולות לייצר תובנות רעננות", אמרה ווהס בדו"ח של איגוד המדע הפסיכולוגי. "לעומת זאת, סביבות מסודרות מעודדות מוסכמות והליכה על בטוח".

המחקר נבדק בשישה מוקדים שונים, אך ווהס מצאה כי סוג המשתתפים שעבדו לא היה חשוב - הסביבה היתה חייבת להיות מוזנחת על מנת לגרום להבדל בהתנהגות.

אז בפעם הבאה שתכנסו למשרד הביתי או לחדר העבודה, אולי כדאי שתדלגו על מספר הדקות הנוספות שידרשו כדי להוציא את הספרים או הציוד שלכם - לעולם אינכם יודעים מתי המרחב המבולגן שלכם יעורר בכם משהו יוצא דופן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר