הפריימריז הדמוקרטי

הניצחון הלא צפוי באיווה שם את פיט בוטיג'ג' על המפה

השם שלו לא קל להגייה, וכולם חשבו שאין לו סיכוי אבל 'ראש העיר פיט' הפתיע את המפלגה הדמוקרטית בניצחון במדינה הראשונה שערכה פריימריז, לקראת הבחירות לנשיאות (עולם)

(צילום: שאטרסטוק. וידאו: מתוך פייסבוק)

זהו שם שלא קל להגות אותו, אבל כדאי שתתחילו לשנן: פיט בוטיג'ג', המתמודד שהפתיע את המירוץ הדמוקרטי לבית הלבן, בניצחון אותו לא הצליחו לחזות מראש בבחירות המקדימות שנערכו במדינת איווה.

לאחר האנדרלמוסיה שהשתררה בעקבות דחיית פרסום תוצאות הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית במדינה, התברר כי בוטיג'ג' הצעיר, בן 38 בלבד, הצליח לגבור על יריביו, המוכרים ממנו בהרבה.

שוב התברר כי הפרשנים והסקרים טעו בגדול, ולאחר שצפו כי ברני סנדרס יהיה זה שינצח באיווה, והתייחסו אל בוטיג'ג' כאל קוריוז חולף בלבד.

בנאום הניצחון, בקול נרגש, הודה המועמד הצעיר לפעילים: "אנחנו עוד לא יודעים את המספרים המדוייקים, אבל הנה משהו שאנחנו כבר יודעים בוודאות: קמפיין שהתחיל רק לפני שנה, עם ארבעה מתנדבים ומועמד עלום שם, שהרבה אמרו שאין לנו זכות - קיום עומד עכשיו בקדמת הבמה ובדרך לניצחון".

בוטיג'ג', שהניסיון היחיד שלו בפוליטיקה היא ראשות עיר קטנה, הצליח לגבור כאמור על יריבים מנוסים ממנו, בהם סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, והסנאטור הוותיק ברני סנדרס.

נראה, כי הקסם והרוח הצעירה, ובעיקר המסר המאחד והמתון שלו, הצליח לסחוף אחריו רבים, שהביאו לו את הניצחון הכה מפתיע.

כידוע, מבחינה אלקטורלית, כוחה של איווה זניחה ביחס למספר הצירים הנדרשים על מנת לנצח בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, אך היסטורית, הוכח כי מי שמנצח במדינה זו, סיכוייו לנצח את המירוץ גבוהים במיוחד.

מסיבה זו, כל המועמדים השקיעו מאמצים רבים במדינה הקטנה, מלבד מייקל בלומברג, המצטרף האחרון למירוץ, שבחר אסטרטגית להשקיע רק במדינות מרכזיות להם צירים רבים.

יחסית לשאר המתמודדים בפריימריז הדמוקרטי, בוטיג'ג' מזכיר את אובמה במסרים המרכזיים שהוא מנסה להעביר. תומכיו אף טוענים כי הוא יצליח להביא מצביעים חדשים למפלגה ולנצח את הנשיא המכהן, דונלד טראמפ.

מבחינת היחס למדינת ישראל, בוטיג'ג' הביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל והביע ביקורת חריפה על תנועת החרם, ה-BDS.

עם זאת, העביר ביקורת על על מדיניות ישראל בשטחים, ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנוא נפשם של רבים במפלגה הדמוקרטית בארה"ב.

באחד הראיונות אף התבטא באומרו כי "אפשר להיות תומך נלהב בישראל, ובו זמנית גם להתנגד לעמדות הימניות הקיצוניות שאומצו על ידי הממשלה הנוכחית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר