"ניצחון של המדינה"

כצפוי: הסנאט זיכה את הנשיא דונלד טראמפ

52 סנאטורים זיכו הלילה את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במשפט ההדחה שהתנהל נגדו בפרשת "אוקראינה-גייט" • 47 דמוקרטים ורפובליקני אחד, מיט רומני, הצביעו 'אשם' (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (צילום: הבית הלבן)

52 סנאטורים זיכו הלילה את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במשפט ההדחה שהתנהל נגדו בפרשת "אוקראינה-גייט". 47 דמוקרטים ורפובליקני אחד שעשה היסטוריה הצביעו 'אשם' בסעיפים של ניצול סמכות ושיבוש חקירה.

לאחר הזיכוי, הודיע טראמפ כי ימסור הצהרה מיוחדת, בשעה 19:00 שעון ישראל. לדבריו: "מדובר בניצחון של המדינה שלנו על פני תרמית ההדחה".

בית הלבן בירכו את הזיכוי: "ניסיון ההדחה המזויף שנרקם על ידי הדמוקרטים הסתיים במלוא הצדקה ובזיכויו של הנשיא טראמפ".

הזיכוי של טראמפ הגיע בשל העובדה שבכדי שהדחת נשיא מכהן מחייבת רוב של שני שלישים, 61 חברים, מבין חברי הסנאט, אך מפלגתו של הנשיא טראמפ, הרפובליקנים, שולטים בסנאט והצביעו בעד זיכויו.

עם זאת, רפובליקני אחד עשה היסטוריה כאשר לראשונה בתולדות ארה"ב, חבר מפלגתו של הנשיא מצביע בעד הדחתו. מיט רומני הודיע שעה קלה לפני ההצבעה כי יצביע בעד ההדחה.

לדבריו: "אני מאמין שניסיון להשחית בחירות כדי להמשיך להחזיק בשלטון הוא המתקפה השערורייתית ביותר שיכולה להיות נגד החוקה. מסיבה זו, מדובר בפשע חמור ועוון, ובגלל השבועה שנשבעתי אין לי ברירה אלא להגיע למסקנה זו".

כזכור, בחודש שעבר בית הנבחרים האמריקאי הצביע בעד הדחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתפקידו, בשל חלקו בפרשת אוקראינה גייט, במסגרתו האשימו אותו במפלגה הדמוקרטית בניצול כוחו לרעה.

מדובר בפעם השלישית בהיסטוריה האמריקאית שבית הנבחרים הצביע בעד הדחת נשיא, אך כאמור, ההליך נחסם בסנאט, שם נהנית המלגה הרפובליקנית מרוב.

חמי שליו, פרשן 'הארץ', הסביר בשיחה עם 'כיכר השבת', על ההאשמות נגד טראמפ: "ב-25/7/19 קיים טראמפ, שיחת טלפון עם וולדימיר זלנסקי, הנשיא היהודי של אוקראינה, באותה שיחה הוא ביקש או תבע מהנשיא שיספק לו מידע אפל על יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן - מי שכיהן כסגן הנשיא של ברק אובמה".

"טראמפ אף דרש באותה שיחה, כי זלנסקי יורה למשטרה בארצו לדווח כי היא פתחה בחקירה על עסקיו האפלים של ביידן באוקראינה, אך כנראה שבקשתו של טראמפ לא נענתה על ידי הנשיא האוקראיני".

איך נודע על השיחה הזו של טראמפ?

"אז ככה, יש מישהו במערך המודיעין האמריקאי שהגיש תלונה על רקע זה שבמקביל לאותה שיחה, לפתע ארצות הברית החליטה להשהות את הסיוע הצבאי לאוקראינה. טראמפ סירב לקיים את הפגישה עם זלנסקי עד שהוא לא יענה על התביעות שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר