פיגוע הדריסה בירושלים

המצוד אחר המחבל - נמשך; תשעה חיילים שוחררו לביתם

תשעה מחיילי גולני שנפצעו בפיגוע הדריסה בירושלים - שוחררו לביתם ושלושה חיילים מאושפזים, אחד מהם במצב קשה • המצוד אחר המחבל - נמשך, מכוניתו נתפסה בעיירה בית ג'אלא (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בשבט תש"פ | 06.02.20
החיילים בכותל (צילום: דובר צה"ל)

נמשך המצוד אחר המחבל שדרס הלילה (חמישי) 12 לוחמי גולני שהיו בסיור מורשת ליד מתחם התחנה בירושלים - בדרכם לכותל המערבי, לאחר שמכוניתו אותרה בעיירה בית ג'אלה הסמוכה לבית לחם.

בית משפט השלום בירושלים הטיל צו איסור פרסום על חקירת פיגוע הדריסה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי "בשם כל אזרחי ישראל, אני שולח איחולי החלמה לחיילינו הפצועים. זאת רק שאלה של זמן - ולא הרבה זמן - עד שנשים ידינו על המפגע. הטרור לא יכניע אותנו, אנחנו ננצח".

מפרטי החקירה הראשונית עולה כי המחבל האיץ את רכבו לעבר לוחמי צה"ל, פגע בהם ופצע את אחד החיילים באורח קשה. 11 חיילים נוספים נפצעו באורח קל, תשעה מתוכם כבר שוחררו מבתי החולים.

תפיסת מכוניתו של המחבל (צילום: מתוך טוויטר)

לאחר מכן הצליח המחבל להימלט מהמקום, מבלי שנורו לעברו יריות. חלק מהחיילים הצליחו להכניס מחסניות לכלי הנשק ואף ניסו לרדוף אחריו, אך הוא נמלט במהירות.

לאחר הפיגוע, המשיכו יתר הטירונים של חטיבת "גולני" במסע ההשבעה אל הכותל המערבי. סא"ל סיוון בלוך, מפקד בא"ח גולני, סיפר כי "מחבל ניסה לפגוע ברוח עם ישראל וברוח צה"ל ואנו לוחמי גולני נמשיך את המורשת, נחזק את עצמנו ולא ניתן להם לשבור את הרוח".

החייל שנפצע באורח קשה נותח בבית החולים 'שערי צדק' ומצבו מוגדר יציב, הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה.

החיילים בכותל לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
החיילים בכותל לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
החיילים בכותל לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

ד"ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה מעדכן כי מתוך חמישה פצועים שפונו להדסה עין כרם, שוחררו שלושה חיילים. שניים נוספים מאושפזים בעין כרם עם פציעות מעט יותר מורכבות, ומטופלים על ידי צוותי כירורגיית פה ולסת, כירורגים ומומחים בטראומה אורתופדית, בהתאם לסוג הפציעות המתאימות לאירוע דריסה - בגפיים, בראש ובפנים. שני הפצועים שפונו ל'הדסה הר הצופים' שוחררו אף הם.

מבית החולים 'שערי צדק' נמסר כי "ארבעת הפצועים קל מפיגוע הדריסה שוחררו. מצבו של הפצוע הנוסף מוסיף להיות קשה אך יציב. הוא סובל מפגיעה רב מערכתית, עבר ניתוח במהלך הלילה ומורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ".

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחמאס בירכו על התקריות הביטחוניות במהלך היממה ואמרו כי "פעולות ההתנגדות לאורך כל הגדה המערבית ובלב ירושלים הן תגובה בפועל לתוכנית טראמפ. במקביל להכרזות על סיפוח מצד ההנהגה הישראלית והאמריקנית, ישנה החלטה של כל העם הפלסטיני לגרש את הכובש מהגדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר